لنت های بر پایه استوکاین مدل لنت از جمع آوری لنت های استوک و کارکرده در بازار و پس از آن تعمیر و بازسازی آن که بیشتر اوقات آهن کفشکی آن مدنظر است و کائوچوی با مواد لنت سابیده شده و از کفشکی جدا می شود و سپس با پیمودن مرحل بازسازی دوباره به چرخه مصرف برمی گردد. این لنت ها از نظر قیمتی در رده های پائین قرار دارند و احتمال مشکل دار بودن آن ها برای سیستم ترمز بسیار زیاد می باشد.

با بهره‌گیری از پرسنل جوان و متخصص و با تعامل با پیشگامان این عرصه، و به کارگیری روش‌های نوین و خلاقانه‌ی انحصاری این مجموعه، درصدد بر آمده است تا گامی نو، در جهت بهبود کیفیت و توسعه ی صنعت لنت ترمز ایران بردارد.

تقسیم بندی کیفیت لنت ها از دید تولید کننده لنت ترمز

لنت های موجود در بازار از نظر کیفیت به دسته درجه یک و درجه دو تقسیم می شوند که در این مطلب به تفاوت این دو خواهیم پرداخت.

لنت های درجه یک

این مدل لنت از بهترین مواد کائوچو و پودر های تشکیل دهنده اعم از پودر سنگ، پودر گچ، پودر مس، پودر آهن، کربن، پودر برنز، پودر گرافیت، پودر ورمیکولیت، فنولیک رزین، فیبرهای استیل، ذرات پودر لاستیک، فیبر آرامیدسیلیس، پشم فلز باریت و … می باشد.

لنت های درجه دو

در این مدل لنت برای تولید از آزبست استفاده شده که برای طبیعت مضر بوده و گرده این لنت نیز باعث ایجاد انواع سرطان در افراد مجاور اعم از راننده و سرنشینان می شود. چون در حین ترمزگیری غباری از این مدل لنت ایجاد می شود که در هوا معلق بوده و این غبار در افراد مجاور تاثیر مستقیم و پرخطری دارد. ضمنا پودر حاصل شده از این لنت که در طبیعت پخش میشود باعث از بین رفتن گیاهان و جانوران می شود.

اولین موردی که یک تولید کننده لنت ترمز باید به آن توجه کند ، اهمیت دادن به مسائل زیست محیطی می باشد. چرا مهم ترین مسئله برای یک تولید کننده لنت ترمز باید سلامتی مشتریان باشد.

تقسیم بندی قیمت لنتها از دید تولید کننده لنت ترمز

لنت های بر پایه استوکاین مدل لنت از جمع آوری لنت های استوک و کارکرده در بازار و پس از آن تعمیر و بازسازی آن که بیشتر اوقات آهن کفشکی آن مدنظر است و کائوچوی با مواد لنت سابیده شده و از کفشکی جدا می شود و سپس با پیمودن مرحل بازسازی دوباره به چرخه مصرف برمی گردد. این لنت ها از نظر قیمتی در رده های پائین قرار دارند و احتمال مشکل دار بودن آن ها برای سیستم ترمز بسیار زیاد می باشد.

لنت ترمز کفشکی عقب وانت نیسان

لنت ترمز کفکشی عقب نیسان وانت

پیش از صحبت درباره بهترین مارک و قیمت لنت ترمز کفشکی عقب نیسان وانت شرکتی، باید به توضیح مختصری درباره تاریخچه حضور این خودرو در جهان و ایران بپردازیم.

لنت ترمز کفشکی عقب وانت مزدا

پیش از صحبت درباره لنت ترمز کفشکی عقب وانت مزدا، بهترین مارک و نحوه تعویض آن، بهتر است به توضیح مختصری درباره تاریخچه حضور این خودرو در ایران بپردازیم.

خودروی مزدا محصول شرکت خودروسازی ژاپنی مزدا می‌باشد. که در سال ۱۹۳۱ شروع به کار کرد. البته این شرکت، فعالیت رسمی خود را از سال ۱۹۲۰ میلادی، با تولید ابزار، لوازم یدکی و ماشین آلات آغاز کرد. و حدود یک دهه پس از فعالیتش، اتومبیل سازی را آغاز کرد. در طول دوران جنگ جهانی دوم هم، برای ارتش ژاپن، اسلحه، توپ و ادوات نظامی تولید می‌کرد.

لنت ترمز کفشکی عقب سمند ال ایکس

لنت ترمز کفشکی عقب سمند ال ایکس

پیش از صحبت درباره بهترین لنت ترمر کفشکی عقب سمند ال ایکس LX EF7 و معمولی به توضیح مختصری درباره تاریخچه تولید خودروی سمند در ایران می‌پردازیم.

خودروی سمند که در ابتدا قرار بود جایگزین پیکان باشد، در سال ۱۳۸۱ وارد خط تولید شرکت ایران خودرو شد. اما به دلیل هزینه طراحی بسیار بالای آن، عملا نتوانست جایگزین مناسبی برای پیکان باشد. این خودرو حاصل مجموعه‌ای از همکاری‌های شرکت‌های انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، ژاپنی، کره‌ای و متخصصین داخلی از دانشگاه‌های صنعتی شریف و امیرکبیر بود.

لنت ترمز کفشکی عقب پراید 141

لنت ترمز کفشکی عقب پراید141

پیش از توضیح ویژگی‌های بهترین لنت ترمز کفشکی عقب پراید ۱۴۱ قیمت و نحوه خرید آن، بهتر است درباره تاریخچه این خودرو مختصری صحبت کنیم.

پراید (Pride) یک خودروی سدان است که اولین بار در شرکت مزدای ژاپن با سفارش شرکت فورد طراحی و عرضه شد. نسل اول این خودرو که در سال‌های ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۳ تولید شد، در ژاپن با نام مزدا ۱۲۱ و در آمریکای شمالی توسط شرکت فورد با نام فورد فستیوا فروش رفت. این مدل همچنین با نام کیا پراید از ۱۹۸۷ تا ۲۰۰۰ در شرکت کیا موتورز کره جنوبی تولید شد. اما به دلیل نبود ایمنی لازم در زمان ساخت، نتوانست مجوز صادرات به آمریکا و اروپا را بگیرد. و در نهایت در سال ۲۰۰۱ خط تولید آن به سایپا فروخته شد.

لنت ترمز کفشکی عقب پراید 131

لنت ترمز کفشکی عقب پراید ۱۳۱

پیش از صحبت درباره بهترین لنت ترمز کفشکی عقب پراید ۱۳۱ شرکتی و زمان تعویض و قیمت آن، باید مختصری از تاریخچه حضور این خودرو در کشورمان بگوییم.

پراید ۱۳۱ یکی از اولین و چندین نمونه پراید در بازار خودروی داخلی ایران است. این خودرو در سال ۱۳۸۹ توسط شرکت خودروساز سایپا تولید شد. با توجه به هزینه نگهداری مناسب و فراوانی قطعات یدکی، یکی از پرتقاضاترین خودروهای داخلی است.

لنت ترمز کفشکی عقب پژو 405

لنت ترمز کفشکی عقب پژو ۴۰۵

پیش از صحبت درباره ی بهترین لنت ترمز کفکشی عقب پژو ۴۰۵ با قیمت مناسب، باید به بیان نکاتی درباره تاریخچه حضور این خودرو در بازار جهان و ایران بپردازیم.

لنت ترمز کفشکی عقب وانت آریسان

لنت ترمز کفشکی عقب وانت آریسان

ترمز عقب وانت آریسان از سیستم کفشکی بهره می‌برد. یکی از مهمترین مزایای این لنت ترمز قیمت مناسب آن است و تهیه آن برای افراد آسان است. در این سیستم از ترمزهای کفشکی یا اصطلاحا هلالی استفاده می‌گردد. ترمز خودرو که وظیفه توقف را برعهده دارد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که در هنگام خرید حتما باید به کیفیت آن توجه نمایید.

لنت ترمز کفشکی عقب وانت پیکان

لنت ترمز کفشکی عقب وانت پیکان

.پیش از صحبت درباره ی لنت ترمز کفشکی عقب وانت پیکان با قیمت مناسب، به توضیح مختصری درباره ی خودروی پیکان و حضور خودروهای باری در ایران می پردازیم.

خودروی پیکان وانت از همان ابتدای تولید پیکان سواری در سال 1346 به سبد محصولات ایران ناسیونال (ایران خودروی فعلی) اضافه شد. و در طی سالها تغییراتی در ظاهر آن مثل چراغ ها و سپر و رودری و موتور OHV بوجود آمده است.

لنت ترمز کفشکی عقب پراید وانت 151

لنت ترمز کفشکی عقب پراید وانت ۱۵۱

پیش از صحبت درباره لنت ترمز کفکشی عقب پراید وانت ۱۵۱ و نحوه تعویض لنت جلو، باید به شرح مختصری از این خودرو در بازار ایران بپردازیم.