چرا استفاده از کیسه های پارچه ای مهم است؟

کیسه های پلاستیکی از زمان تولید تا عدم قابلیت بازیافت و همچنین تمایلشان به قرار گرفتن در محل‌های دفن زباله برای سالهای طولانی و تجزیه نشدن، مشکلات زیادی را در مورد رفاه جهان و محیط زیست ایجاد می کنند. کیسه های کاغذی از برخی از مشکلات کیسه های پلاستیکی جلوگیری می کنند زیرا این کیسه ها قابل بازیافت هستند و در صورت پخش شدن در محیط زیست، زمان کمتری برای تجزیه شدن آنها نیاز می باشد. با این وجود ، کیسه های کاغذی یا از درختان ساخته می شوند که برای محیط زیست خطرناک تر می باشد یا از مواد بازیافتی که تولید آنها انرژی و منابع زیادی می طلبد.

اگر می خواهید به پایداری محیط زیست کمک کنید، از خودتان و به روشی بسیار ساده و با استفاده از کیسه های پارچه ای شروع کنید، استفاده از این نوع کیسه های قابل استفاده مجدد فواید زیادی برای محیط زیست و همچنین انسان ها به همراه دارد. برای تولید کیسه های پارچه ای از منابع تجدیدپذیر (معمولا پنبه) استفاده می شود، البته این فرآیند تولید نیز آلودگی محیط زیست را به همراه دارد اما به دلیل استفاده چندین باره از آنها این اثرات خنثی شده و مزایایی را به همراه دارند.

کیسه های پارچه ای

کیسه های پارچه ای یا کیسه های اکولوژیک، کیسه هایی هستند که در ساخت آنها از مواد سمی یا شیمیایی استفاده نشده باشد. این نوع کیسه ها از مواد کاملاً قابل بازیافت و پایدار ساخته می شوند و به لطف آنها استفاده از کیسه های نایلونی یا نایلکس کاهش می یابد، کیسه هایی که روزانه به مقدار زیاد مورد استفاده قرار می گیرند.

چرا استفاده از کیسه های پارچه ای مهم است؟

کیسه های پارچه ای علاوه بر کمک به مراقبت از محیط زیست و کاهش آلودگی، مزایای بسیار زیادی دارند که در ادامه چند دلیل برای شروع استفاده از آنها آورده شده است:

1- دوام

یکی از مهمترین دلایل ترجیح بگ پارچه ای بر کیسه های پلاستیکی دوام طولانی مدت آنها می باشد، این مقاومت به دلیل مواد طبیعی است که در ساخت این بگ ها استفاده می شود؛ کیسه های پارچه ای وزن بسیار بیشتری را نسبت به کیسه های پلاستیکی و کاغذی تحمل می کنند و می توانند مسافت های طولانی بار سنگین را حمل کنند. از آنجایی که آنها بادوام و مقاوم هستند، ریسک سوراخ یا پاره شدن و افتادن آنچه در داخل است وجود ندارد و اگر کیف پاره شد، می توان به راحتی آن را دوخت.

2- چندکاره

کیسه های پارچه ای را می توان به روش های مختلف و در زمان های مختلف استفاده کرد، یعنی قابل استفاده مجدد در هر زمینه ای هستند. به عنوان مثال، اگر به سوپرمارکت می روید، می توانید از آنها برای قرار دادن مواد غذایی و اقلام سنگین یا خریدهای تره بار استفاده کنید، همچنین می توانید برای خریدهای لباس یا لوازم خانه با حجم کوچک نیز از این کیسه ها استفاده کنید. یک کیف پارچه ای قابل استفاده مجدد اساساً یک کیف حمل و نقل است که می تواند علاوه بر حمل کردن خریدها برای بسته بندی ناهار خود یا فرزندانتان، برای حمل تنقلات یا لوازم در سفرها، بردن کتاب به کتابخانه و غیره استفاده کنید.

3- صرفه جویی

استفاده از بگ های پارچه ای در زندگی روزمره مزایای اقتصادی زیادی را نیز به همراه خواهد داشت، زیرا ارزان تر و مقاوم تر هستند. یک کیسه پارچه ای می تواند تا 20 کیلوگرم وزن را تحمل کند و جایگزین حدود چهار کیسه پلاستیکی شود، همچنین این کیسه ها می توانند تا سالها مورد استفاده قرار گیرند. زمانی که به خرید می روید، کیسه پارچه ای خود را به همراه ببرید، در نتیجه مجبور نخواهید بود برای کیسه های پلاستیکی هزینه کنید.

– کاربردی

استفاده از بگ های پارچه ای کاربردهای فراوان دارد و به راحتی می توانید آنها را در کیف دستی یا داخل ماشین خود نگهداری کنید، فضای زیادی را اشغال نمی کنند. خیس شدن و ریختن مواد غذایی خریداری شده در کیسه های پارچه ای مشکلی ایجاد نمی کند، زیرا بر خلاف سایر انواع کیسه های خرید و بسته بندی، این کیسه ها به راحتی قابل شستشو هستند. همچنین کنترل این که کیسه های پارچه ای چه میکروب هایی را ممکن است حمل کنند، آسان بوده و ضدعفونی کردن آن به راحتی انجام میگیرد.

5- حفظ منابع

اگرچه کیسه های پلاستیکی کوچک و سبک به نظر می رسند، اما ردپای محیطی بسیار بزرگ تری از آنچه تصور می‌کنید دارند و با انرژی مورد نیاز برای ساخت آنها شروع می شود. نفت و گاز طبیعی زیادی برای تولید کیسه های پلاستیکی استفاده می شوند که قابل بازیافت نیستند؛ انتخاب کیسه های پارچه ای باعث صرفه جویی در مصرف این منابع تجدید ناپذیر و محافظت از محیط زیست می شود.

مشخصات دستگاه سرکیسه دوز برنج

دستگاه سرکیسه دوز برنج همان دستگاه دوخت گونی میباشد، که در یک دوره کاری تا 1500 کیسه یا گونی را دوخت میزند. اغلب این دستگاه دستی و قابل حمل میباشد. همچنین بسیار کم صداست و مکانیزم بسیار ساده ای دارد. توجه کنید نحوه کارکرد آن را در ویدئوی ذیل مشاهده میکنید. این محصول در رده ماشین آلات بسته بندی قرار میگیرد.

اساساً این دستگاه هم به تنهایی مورد استفاده قرار میگیرد و هم در کنار دستگاه های کیسه پر کن تک توزین آنالوگ و دو توزین دیجیتال که سر کیسه حاوی برنج و محصولات دیگر را دوخت میزند. اما تنها با داشتن همین دستگاه میتوانید کیسه ها را به طور دستی پر کنید و با این دستگاه دوخت بزنید.

دستگاه سرکیسه دوز چیست؟

دستگاه سرکیسه دوز برنج وسیله ای است که با نخ گونی یا کیسه های پارچه ای حامل محصولات را دوخت میزند. نخی که مورد استفاده این دستگاه است با نخ های معمولی کاملاً متفاوت بوده و خاص همین کار است. اغلب این نخ ها را با دست هم مورد استفاده قرار میدهند. دوخت بهتر زمانی انجام میشود که از این دستگاه استفاده کنید.

در صنایع ساختمانی یا کشاورزی، کسب و کارهای عرضه محصولات عمده و … از این دستگاه برای دوخت استفاده میگردد. این دستگاه دارای یک سوزن میباشد که ابعاد آن با سوزن خیاطی فرق دارد. توجه کنید، حرکت چرخ به همراه سوزن بخش های مختلف کیسه را با آن نخ ضخیم دوخت میزند. در صورت بروز مشکل سوزن قابل تعویض هست. در عین حال باید به جنس کیسه هم توجه کنید تا بدانید باید از چه نوع نخی استفاده کنید.

مزایای استفاده از سرکیسه دوز

✅ کمترین هزینه برای دوختن انواع کیسه

⚡️  تک دوخت زنجیروار با مکانیزم ساده

✅ حفظ و نگهداری آسان

⚡️ دارای دستگیره پلاستیکی و سیستم روغن رسانی تمام اتوماتیک

مشخصات فنی دستگاه سرکیسه دوز برنج

✅ جدید ترین چرخ کیسه دوز دستی

⚡️ قابلیت دوخت 10 کیسه در دقیقه

✅ دور موتور 11500 دور در دقیقه

⚡️ گام دوخت ثابت 8.5 میل

✅ وزن 6 کیلوگرم

⚡️ ضد زنگ

✅ ضد خوردگی

⚡️ خدمات پس از فروش

✅ تامین لوازم یدکی و قطعات اصلی

⚡️ همراه با سیستم پمپ روغن و روغندان

✅ قابلیت دوخت کیسه هایی از جنس گونی، پلاستیک و لمینیت و پاکت های چند لایه کامپوزیت.

⚡️ گارانتی و تعمیرات

استفاده از دستگاه سرکیسه دوز چه مزایایی نسبت به دوخت دستی دارد؟

در دوخت دستی امکان دارد کیسه پاره شود. اغلب در دوخت با این دستگاه سرکیسه دوز برنج بخاطر محکم بودن دوخت این اتفاق نمی افتد. محصول با استفاده از این دستگاه ها براحتی برای عرضه تولید میشود. تنها با همین یک دستگاه میتوانید کار پر کردن کیسه را انجام دهید. محصولات کشاورزی حبوبات، مصالح ساختمانی و … با یک ترازو در کیسه ها پر میشوند.

سپس با این دستگاه دوخت میخورند. بازدهی و برگشته سرمایه اولیه با تهیه دستگاه های مناسب انجام میشود. همچنین این دستگاه ها انواع متفاوتی دارند. ابعاد آنها با اندازه کیسه های شما قابل انتخاب است. این محصولات تنوع زیادی دارند. تولید کننده آنها کمپانی های مختلفی هستند. برند آنها باید معتبر باشد و به کیفیت و اندازه پارچه نیز باید توجه شود.

انواع دوخت

همچنین این دستگاه که در این مقاله معرفی میشود، نیاز به کنترل با دست دارد. حمل و هدایت آن به سادگی قابل انجام است. یک دوخت ساده یا دوخت زنجیره ای از انواع دوخت هایی است که با این دستگاه قابل انجام است. کسی که از این دستگاه استفاده میکند، با کمک مدلهای مختلف دوخت، امکان کار راحت تری دارد.

اما در ادامه به معرفی انواع دستگاه های کیسه پر کن پرداخته ایم. این دستگاه ها محصولات نخود و لوبیا، محصولات کشاورزی و صنعتی را داخل کیسه ها پر میکنند. وزن این کیسه ها از 2 کیلوگرم تا 50 کیلوگرم میباشد. مصرف برق بهینه ای داشته و کار با این دستگاه ها بسهولت انجام میپذیرد.

دستگاه کیسه پر کن تک توزین آنالوگابعادطول85سانتیمترلفاف مورد استفاده دستگاه
عرض75سانتیمترانواع کیسه و جعبه ها
ارتفاع100سانتیمتر  
برق مصرفی2.5کیلوواتتکفاز220ولت
سرعت کارکرد2 – 15کیسه در دقیقهتجهیزات و کاربرد
وزن دستگاه250کیلوگرمتابلو فرمان پدال پایی کمپرسور هوا
   
دستگاه کیسه پر کن دو توزینابعادطول180سانتیمترلفاف مورد استفاده دستگاه
عرض140سانتیمترانواع کیسه و جعبه ها
ارتفاع290سانتیمتر  
برق مصرفی0.75کیلوواتتکفاز220ولت
سرعت کارکرد5-8کیسه در دقیقهتجهیزات و کاربرد
وزن دستگاه300کیلوگرمسیستم PLCمانیتور لمسیسیستم عیب یاب اتوماتیکHMI
   
مشخصات کیسه پر کن تک توزین
ابعاد
طولعرضارتفاع
8575100
2.5 کیلوواتتکفاز220 ولت
   
وزن دستگاه
250کیلوگرم
سرعت و ظرفیت کارکرد
2 – 15 کیسه در دقیقه
وزن کیسه2 – 50 کیلوگرم 
تجهیزات و کاربرد
تابلو فرمان، پدال پایی، کمپرسور هوا
لفاف مورد استفاده دستگاه
انواع کیسه و جعبه ها
دستگاه کیسه پر کن دو توزین
ابعاد
طولعرضارتفاع
180140290
0.75کیلوواتتکفاز220 ولت
   
وزن دستگاه
300کیلوگرم
سرعت و ظرفیت کارکرد
5-8 کیسه در دقیقه
وزن کیسه2 – 50 کیلوگرم 
تجهیزات و کاربرد
سیستم PLCمانیتور لمسیسیستم عیب یاب اتوماتیکHMI
لفاف مورد استفاده دستگاه
انواع کیسه و جعبه ها

قیمت دستگاه سرکیسه دوز برنج

همچنین جهت دریافت قیمت به روز این دستگاه با ما تماس بگیرید. اغلب این دستگاه در کارگاه های تولید و کارخانه ای و کارگاهی مورد استفاده قرار میگیرد.

فروش دستگاه سرکیسه دوز برنج

این دستگاه یکی از پرطرفدارترین دستگاه ها به لحاظ هزینه ای در مشاغل کارگاهی و مشاغل خانگی میباشد. کیسه های آرد و برنج و … را با این دستگاه سردوزی میکنند. سرعت آن بالا بوده و استفاده از آن بسیار راحت میباشد. برای دریافت اطلاعات تکمیلی با ما تماس بگیرید.

نصب دستگاه سرکیسه دوز برنج

این دستگاه نصب و راه اندازی پیچیده ای ندارد و به راحتی میتوانید از آن استفاده کنید. پیش از ارسال میتوانید با کیسه مد نظر خود دستگاه را تست کنید.

برای نگهداری درست و اصولی از محصول باید به چه نکاتی توجه کنید؟

دستگاه باید به موقع و تقریباً پس از هر بار استفاده ، روغن کاری و تمیز کاری شود، مکث بعد از 50 دوخت میتواند مفید باشد. این دستگاه یکی از ابزارهای مفید برای دوخت کیسه ها و گونی ها میباشد. چرخ سرکیسه دوز نام دیگر این دستگاه میباشد . پروسه ای که با این دستگاه انجام میگردد، این است که بخش باز گونی ها یا کیسه ها را پس از پر کردن بهم دوخت میزند. روش های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد.

آیا کیسه هایی از جنس پلاستیک هم دوخت میخورند؟

توجه کنید که یک مدل دیگر از این دستگاهها هستند که برای دوخت پلاستیک استفاده میشوند. این دستگاه ها با ستون، پایه و نقاله هستند. این دستگاه ها ثابت بوده و جا به جا نمیشوند. شکل این دستگاه ها نیمه اتوماتیکی است. معمولاً بکمک همین ماشین آلات، مقدار زیادی از کیسه ها دوخت زده میشوند. زمان کمی برای اینکار صرف میشود و موارد صنعتی بسیار عالی را پشتیبانی میکنند.

چه کشورهایی بهترین مدل دستگاه های سرکیسه دوز را تولید میکنند؟

دستگاه ساخت ژاپن دارای کیفیت بسیار بالا و مناسب کارگاه های شبانه روزی

دستگاه ساخت تایوان

اغلب این دستگاه کاربرد و کارایی نسبتاً بالایی دارد. همچنان دستگاه سر کیسه دوز جک نیز در بازار موجود میباشد. که ساخت کشور چین بوده و مشخصات و قیمت به روز آن موجود میباشد.

همچنین جنس بدنه دستگاه میتواند از چدن پلاستیک باشد. وزن این دستگاه ها از 6 تا نهایتاً 8 کیلوگرم میباشند. زمان دوخت زدن آسیبی به محتوای درون کیسه وارد نمیشود.

دستگاه دوخت گونی

این دستگاه ساخت کشور چین ، دستی و قابل حمل میباشد. از نظر لرزش و صدا، کم صدا بوده و همچنین دارای لرزش بسیار کم میباشد. همراه با سیستم پمپ روغن و روغندان میباشد. مکانیزم استفاده از آن ساده و آسان میباشد. کیسه هایی هم از جنس گونی و هم از جنس پلاستیک را دوخت میزند. این کیسه ها برای پرکردن آرد و خوراک دام و حیوانات همچنان گندم ، حبوبات، قهوه، شکر و نمک، مواد معدنی و انواع کودهای شیمیایی ، خوراک دام و طیور

مورد استفاده قرار میگیرند. قدرت موتور آن 90 وات بوده و همچنین مصرف برق آن تکفاز و 220 ولت میباشد. وزن این دستگاه 6 کیلوگرم است و دور موتور آن 10500 دور بر دقیقه میباشد.

انواع دوخت ها

این دستگاه که قابلیت دوخت انواع کیسه و گونی را دارد میتواند کیسه هایی از جنس کاغذی، پروپیلن، پلاستیکی و … را دوخت بزند. انواع دوخت هایی که این دستگاه پشتیبانی میکند به صورت یک طرفه دو طرفه و ضربدری میباشند. زمان بازکردن به راحتی انجام میشود. همچنین هرگونه دوخت نواری روی سر کیسه ها و نیز با تا کردن آنها و دوخت آنها را انجام میدهد. مواد داخل آن میتواند به صورت پودری باشد و محدودیتی در آن نیست.

از این دستگاه در کجاها استفاده میشود؟

همچنان که سرعت انجام کار با این دستگاه ها بسیار بیشتر میشود میتوان از آن در کارگاه ها و کارخانجات تولیدی و حرفه ای زیادی استفاده کرد. این کار علاوه بر مشاغل خانگی میباشد. بنابراین یک دستگاه واقعا ایده آل برای انبارداران و کشاورزان محسوب میگردند.

بسته بندی های 2 کیلوگرمی برنج

چنانچه بخواهید بسته بندی های  2 کیلوگرمی و زیر 2 کیلوگرم برنج داشته باشید از بسته بندی های بالشتی حاصل دستگاه های توزین دار باید استفاده کنید.

در ذیل به مشخصات فنی هر کدام از آنها پرداخته ایم اما اگر اطلاعات دقیق و تکمیلی در مورد هر کدام از دستگاه ها بخواهید میتوانید روی نام آنها کلیک کنید. آنچه که بین همه این دستگاه ها مشترک است استفاده از دستگاه حمل کننده برنج و مواد گرانول به نام دستگاه بالابر Z  میباشد.

این دستگاه در کنار دستگاه های بسته بندی قرار داده میشود. تمامی تنظیمات آن با صفحه نمایش لمسی دستگاه قابل انجام هست. دستگاه بالابر Z یک مخزن دارد که محصول را از آن به مخزن دستگاه بسته بندی میرساند.

مخزن دستگاه بسته بندی دارای یک سنسور است زمانی که از حد مجاز فراتر رفت آلارمی به بالابر Z  میدهد. بالابر متوقف میشود و تا زمانی که دوباره مخزن خالی شود به همان حال باقی میماند. در ادامه با دستگاه های توزین دار بیشتر آشنا خواهید شد.

دستگاه های 2 توزین تا 8 توزین

این دستگاه ها همانطور که از نام آنها بر می آید از تعداد مشخصی کاپه تشکیل شده است. هر وزنی که برای دستگاه تعیین کنید ( وزن ها از 20 گرم تا 2 کیلوگرم قابل تنظیم هستند) به همان مقدار کاپه ها پر شده و سرعت بسته بندی به تعداد این توزین ها بالا خواهد رفت. در ادامه توجه شما را به سرعت بسته بندی در دستگاه های مختلف جلب میکنیم ، اما پیش از آن در مورد مکانیزم ساخت این دستگاه ها اشاره به علوم پنوماتیک، مکانیک، مکاترونیک میکنیم که در مقاله ای به طور مفصل در این مورد توضیحاتی ارائه کرده ایم. برای دسترسی به این اطلاعات اینجا کلیک کنید.

دستگاه بسته بندی 4 توزین پنوماتیک20~30 بسته در دقیقه
بسته بندی 4 توزین مکانیک20~30 بسته در دقیقه
دستگاه بسته بندی 2 توزین پنوماتیک15~25 بسته در دقیقه
بسته بندی 2 توزین مکانیک15~25 بسته در دقیقه

برق مصرفی دستگاه های توزین دار

برق مصرفی دستگاه ها بنابر درخواست مشتری پیش از ساخت قابل تعیین میباشد. چنانچه در محل نصب دارای برق سه فاز باشد در زمان سفارش اعلام میشود. همینطور در مورد برق شهری 220 ولت .

دستگاه بسته بندی چهار توزین پنوماتیکبرق مصرفی : 2 کیلووات تک فاز یا سه فاز ۲۲۰ الی ۳۸۰ ولت
ماشین بسته بندی چهار توزین مکانیکمصرف برق : 2.5 کیلووات تک فاز یا سه فاز ۲۲۰ الی ۳۸۰ ولت
دستگاه بسته بندی دو توزین پنوماتیکبرق مصرفی : ۲ کیلووات تک فاز یا سه فاز ۲۲۰ الی ۳۸۰ ولت
ماشین  بسته بندی دو توزین مکانیکبرق مصرفی : ۲ کیلووات تک فاز یا سه فاز ۲۲۰ الی ۳۸۰ ولت

ابعاد دستگاه های توزین دار

چنانچه بخواهید برای دستگاه ها جا نمایی انجام دهید میبایست ابعاد دستگاه ها را بدانید. این ابعاد به شرح ذیل هستند اما همانطور که پیش تر نیز اعلام شد برای کسب اطلاعات دقیق تر در مورد هر کدام از دستگاه ها میتوانید روی نام آن کلیک کنید.

همچنین دستگاه های توزین دار که در ذیل به ابعاد آنها اشاره کردیم برای بسته بندی محصولات حبوبات و خشکبار و میوه و سبزی خشک، میلوروم خشک ، قند و شکر، خوراک دام و طیور، مواد بهداشتی و شیمیایی مورد استفاده قرار میگیرد. وزن محصولات در این دستگاه ها از 20 گرم تا 2 کیلوگرم قابل انتخاب میباشند. همچنین برای برق مصرفی آنها خودتان میتوانید تصمیم بگیرید.

کارکرد دستگاه سرکیسه دوز

دستگاه گونی دوزی توانایی دوخت سرکیسه به روش های مختلف از جمله ضربدری، یک طرفه، دوطرفه و مهر و مومی را دارد. مهم ترین ویژگی دستگاه سرکیسه دوزی عدم ایجاد گرما توسط آن در مراحل دوخت است و این ویژگی نیز از آسیب رسیدن به دوخت کیسه جلوگیری می کند. از چرخ سرکیسه دوزی می توان برای دوخت کیسه در انواع مختلف حتی پلاستیکی نیز استفاده کرد. کار با دستگاه گونی دوزی بسیار آسان بوده و حتی افراد مبتدی که سابقه کار در این زمینه را ندارند می توانند به راحتی از آن استفاده کنند.

انواع دستگاه گونی دوزی یا سرکیسه دوزی

به طور کلی دستگاه گونی دوزی در بازار در دو نوع سرکیسه دوز قابل حمل و سرکیسه دوز پایه ثابت موجود است. در نوع اول این دستگاه ها قابل حمل و جابجایی بوده و از وزن کمتری نسبت به مدل های ثابت برخوردار هستند. از دستگاه های قابل حمل برای دوخت های سبک از جمله سر کیسه دوزی کتان کاغذی و کیسه گونی استفاده می شود. نوع پایه ثابت نیز به همراه متعلقات جهت دوخت طیف وسیعی از کیسه ها از جمله کیسه پلاستیکی، کاغذی و پارچه ای مورد استفاده قرار می گیرد. البته دستگاه سر کیسه دوز از نوع صنعتی و بزرگ نیز در کارخانه جات مختلف جهت دوخت اتوماتیک کیسه های بزرگ از جمله جامبو بگ مورد استفاده قرار می گیرد.

ویژگی های چرخ گونی دوزی

سرعت دستگاه سرکیسه دوزی از ۱۷۰۰ تا ۱۹۰۰ دور در دقیقه متغیر است. در مورد سرعت دوخت و کیفیت دوخت در واقع این دو پارمتر به طور ویزه به جدید بودن دستگاه شما بستگی دارد. هر چه دستگاه جدید تر باشد هم کیفیت دوخت بالاتر بوده و هم با سرعت بیشتری انجام می شود. به طور کلی زمان مورد نیاز برای دوخت سرکیسه در انواع مختلف بین ۶ تا ۸ ثانیه است. نوع جنس کیسه نیز بر روی کیفیت دوخت آن به طور مستقیم تاثیر گذار است.

ابعاد ماشین آلات بسته بندی (سانتیمتر)طولعرضارتفاع
دستگاه بسته بندی چهار توزین پنوماتیک130100230
ماشین  بسته بندی چهار توزین مکانیک250200315
دستگاه بسته بندی دو توزین پنوماتیک130110230
ماشین بسته بندی دو توزین مکانیک210200311