تاریخچه لیفتراک
اواسط قرن نوزدهم تا اوایل قرن بیستم شاهد تحولاتی بود که به لیفتراکهای مدرن امروزی منجر شد. پیشگامان لیفتراک مدرن بالابرهایی با نیروی دستی بودند که برای جا به جا کردن بار از آنها استفاده می کردند. در سال 1906، راهآهن پنسیلوانیا کامیونهای باتریدار را برای جابجایی چمدانها در ایستگاه قطار آلتونا، پنسیلوانیا، معرفی کرد. در سال 1917، کلارک در ایالات متحده شروع به توسعه و استفاده از تراکتورهای برقی و بالابر برقی در کارخانه های خود کرد. توسعه مستمر و گسترش استفاده از لیفتراک تا دهه 1920 و 1930 ادامه یافت. معرفی نیروی هیدرولیک و توسعه اولین لیفتراک های برقی در اواخر دهه 1930، به افزایش محبوبیت لیفتراک ها کمک کرد.
امروزه لیفتراک ها در انواع و ظرفیت های گوناگون با لاستیک های توپر (Solid Tire) و لاستیک های بادی (Penumatik Tire) برای کاربردهای مختلف در صنایعی مانند بنادر و کشتی سازی، صنایع فلزی، صنایع ساختمانی، کارگاه های تولیدی، انبارها و .. ساخته می شوند.
لیفتراک چیست؟ آشنایی با لیفتراک
با توجه به پیشرفت تکنولوژی صنعتی، برای پیش برد بهتر کارها و جا به جایی وسایل سنگین این نیاز را برای افراد ایجاد می کند که به دنبال ابزار و وسایلی باشند که این کار را برایشان آسانتر و بازدهی کارشان را بیشتر کند. یکی از وسایل پر کاربرد برای جا به جایی وسایل سنگین استفاده از لیفتراک صفر است. لیفتراک وسیله ای است که دو شاخک در جلوی خود دارد و از آن برای بالا و پایین بردن وسایل و همچنین جا به جایی آن ها استفاده می شود. لیفتراک وسیلهای است که دو شاخک در جلوی خود دارد و از آن برای بالا و پایین بردن وسایل و همچنین جابهجایی آنها استفاده میشود.
این ماشین دارای یک دکل، شاخک و الحاقیات است که با توجه به نوع فعالیت آنها در انبار کردن بار، حملونقل و جابجایی طراحی و ساخته میشود.
لیفتراک نو یک کامیون صنعتی موتوردار است که برای بلند کردن و جابجایی کالاها روی پالت در محوطه انبار، تأسیسات ذخیره سازی و مرکز توزیع استفاده می شود. بسته به طراحی، برخی از لیفتراک ها به اپراتورها اجازه می دهند در هنگام رانندگی یا کار با دستگاه بنشینند.
این ماشین دارای یک دکل، شاخک و الحاقیات است که با توجه به نوع فعالیت آن ها در انبار کردن بار، حمل ونقل و جا به جایی طراحی و ساخته می شود. بار مجازی که هر لیفتراک می تواند جا به جا کند توسط کارخانه بر روی آن درج می شود.
محل استفاده از لیفتراک
خرید لیفتراک ها را بیشتر برای انبار های بزرگ و همچنین در مکان های ساختمانی صورت می گیرد. ای وسیله در مقایسه با بالابر های قیچی مانند می تواند به راحتی وسایل سنگین تری را بدون خطر واژگونی به هرجا منتقل کند. راننده گان لیفتراک باید به صورت کامل از نحوه کار لیفتراک و وزن باری که می خواهند حمل کنند توجه داشته باشند زیرا خساراتی که ممکن است وارد شود بسیار سنگین است.
کاربرد لیفتراک
استفاده از این وسیله در محلهایی که ساختوساز بیشتر است کاربرد ویژهای دارد زیرا این دستگاه بهراحتی میتواند مصالح و وسایل ساختمانی را بلند کرده و به هرجایی منتقل کند.
لیفتراکها در انبارها بهراحتی و در سطوح وسیع میتوانند وسایل را جابهجا کنند.
شاخک لیفتراک این وسیله میتوانند بالاتر از خود لیفتراک بالا برود و وسایل را در بالاترین سطح وسایل دیگر قرار دهند و به همین دلیل بهآسانی میتوانند برای بارگیری کامیونها از این وسیله استفاده کرد.
انواع لیفتراک بر حسب نوع موتور
یکی از مهمترین قسمتهای لیفتراک، موتور لیفتراک است که تأمینکننده قدرت و گشتاور لازم برای کارکرد لیفتراک هست.
امروزه در لیفتراکها از انواع مختلف سوخت برای به کار انداختن موتور آن استفاده میشود. دیزل، بنزین، گاز و بنزین و نیروی الکتریکی از مهمترین آنهای میباشند. سوخت این ماشین به محل مورد استفاده آن بستگی دارد که معمولاً برقی، فسیلی و یا گازی است. لازم به ذکر است وزن لیفتراک در مدل های مختلف متفاوت است.
لیفتراک دیزل
لیفتراکهای دیزل جهت استفاده در محیطهای باز ایده آل هستند زیرا بخار اگزوز و ذرات دیزل در فضای باز پراکندهشده و مسائل زیستمحیطی و بهداشتی و ایمنی را که ممکن است در داخل ساختمان اتفاق بیفتد را در برنمیگیرد.
با این وجود، کاتالیزورها و تصفیهکنندههای اگزوز میتوانند انتشار گازهای مضر را کاهش داده و لیفتراکها را برای استفاده در محیطهای بسته نیز قابلاستفاده کنند.
موتورهای دیزلی کارایی بیشتری نسبت به موتورهای LPG (گازسوز) دارند. مخزن سوخت 50 لیتری یک لیفتراک دیزل از کپسول گاز 18 کیلوگرمی یک لیفتراک گازی راندمان بیشتری دارد.
گشتاور بالاتر یکی دیگر از مزایای لیفتراکهای دیزل نسبت به گازسوز است که آن را در سراشیبیها و انجام امور سنگین قدرتمندتر میکند.
انواع مختلفی از این نوع لیفتراک در تناژهای 2، 3، 5، 7، 10، 15 تن و … وجود دارد.
توصیه می کنیم در زمان خرید لیفتراک دیزل آگاهانه و بر حسب نیاز خود اقدام نمایید.
معایب لیفتراک دیزل
پر سروصدا هستند و گازهای خروجی میتواند برای بعضی افراد دارای بیماریهای خاص مضر باشد. همچنین در صورت استفاده در محیطهای بسته ممکن است آلارم های دود را فعال نماید.
اندازه بزرگ آنها بدان معنی است که به فضای بیشتر برای کار نیاز دارند اما این مسئله معمولاً در هنگام استفاده در محیطهای باز مشکلی به وجود نمیآورد.قیمت اولیه آنها کمتر از لیفتراک برقی است اما معمولاً کمی بیشتر از یک دستگاه دوگانهسوز قیمت دارند. هزینههای تعمیر و نگهداری آنها از لیفتراک الکتریکی بیشتر، اما از یک لیفتراک دوگانهسوز کمتر است.
لیفتراک دوگانهسوز (گاز LPG و بنزین)
لیفتراکهای LPG (گاز مایع) به دلیل قیمتگذاری رقابتی و مناسب بودن برای استفاده در محیطهای باز و بسته و راحتی کارکرد، بسیار محبوب هستند.
موتور این لیفتراکها مشتقی از همان موتور دوگانهسوز مورداستفاده در خودروها هستند که درنتیجه قطعات بهراحتی در قیمتهای مناسبی در دسترس هستند.
لیفتراک LPG از دیزلیها بیصداتر هستند و بخار اگزوز آنها نسبت به لیفتراک دیزلی آلایندگی بسیار کمتری دارد.
کاتالیزور اگزوز در دماهای بالا عملکرد بهتری نسبت به لیفتراکهای دیزلی دارد.
سرعت جابجایی، میزان شتاب و سرعت بالابری زیاد لیفتراک دوگانهسوز جای رقابتی برای دیگر انواع لیفتراک باقی نمیگذارد.
معایب لیفتراک دوگانه سوز:
درحالیکه قیمت آنها از دیگر مدلها ارزانتر است، نگهداری و همچنین هزینه سوخت بالاتری دارند.
همانند لیفتراکهای دیزل باید برای سرویس زمستانه از ضدیخ استفاده شود.
در کل موتور هایی که با گاز کار میکنند به اصطلاح خشک کار میکنند و باید حواستان باشد که گاها اجازه بدهید موتور با بنزین کار کند.
لیفتراک برقی چیست؟
لیفتراکهای برقی کاملاً دوستدار محیط زیست هستند. دود نمیکنند و هیچ آلایندگی مضری ندارند. کاملاً بیصدا هستند
و با توجه به وزن کمتر باتری که خود همان باطری بهعنوان وزنه تعادل عمل میکند اندازه کوچکتری دارند و بسیار روانتر حرکت میکنند.
هزینه شارژ باتری در تعرفههای ارزان کمتر از هزینه سوخت گاز و یا دیزل است.
لیفتراکهای الکتریکی بهطورکلی سادهتر از لیفتراکهای موتور دیزل و گازسوز کار میکنند چون فقط یک پدال گاز و یک پدال ترمز دارند و دندهای فارغ از اتومات یا دستی بودن ندارند.
هزینههای نگهداری و تعمیر و نگهداری لیفتراکهای الکتریکی به میزان قابلتوجهی کمتر از لیفتراکهای دیزل و گازسوز است.
معایب لیفتراک برقی:
هزینه اولیه بالاتر به دلیل باتری و شارژر گرانقیمت خود یک عیب بزرگ است.
همچنین امکان استفاده از آنها در زمان شارژ وجود ندارد، مگر اینکه یک دست باطری اضافی تهیه شود،که این امر خود به هزینه اضافه میکند.
لیفتراکهای الکتریکی نیاز به یک سطح صاف برای کارکردن دارند. استفاده زیاد از حد در سطوح شیبدار شارژ باتری را بهسرعت کاهش میدهد، اما میتوان با تهیه باتری قویتر این مسئله را عیب تلقی نکنیم.
کارکرد لیفتراک برقی در مناطق شرجی هنوز هم یک مسئله است زیرا آبوهوای مرطوب باعث مشکلاتی در سیمکشی و قطعات الکتریکی میشود.
مشخصات فنی لیفتراک
مشخصات فنی لیفتراک بسته به مدل و سازنده آن میتواند متفاوت باشد. بااینحال، در اینجا برخی از مشخصات فنی رایجی که ممکن است برای لیفتراک لازم داشته باشد آورده شده است:
ظرفیت لیفتراک:
ظرفیت لیفتراک به حداکثر وزنی اشاره دارد که یک لیفتراک میتواند بهطور ایمن بلند کند. معمولاً برحسب تن یا کیلوگرم اندازهگیری میشود و میتواند از 1 تن تا 30 تن متغیر باشد.
ارتفاع بالابر دستگاه لیفتراک:
حداکثر ارتفاعی است که یک لیفتراک میتواند بار خود را تا آنجا بلند کند. معمولاً برحسب سانتیمتر یا متر اندازهگیری میشود و بسته به مدل و نوع لیفتراک میتواند متفاوت باشد. ارتفاع لیفتراک به نوع دکل استفادهشده در آن بستگی دارد که میتواند دوبلکس، تریپلکس باشد.
نوع دکل دستگاه:
دکل ساختار عمودی روی لیفتراک است که شاخکها را نگه میدارد و امکان بالا و پایین رفتن آنها را فراهم میکند. دکلها انواع مختلفی دارند مانند دکلهای دوبلکس، تریپلکس و چهارتایی که حداکثر ارتفاع بالابری و پایداری لیفتراک را تعیین میکنند.
طول شاخک لیفتراک:
طول شاخکهایی است که از جلوی لیفتراک امتداد دارند. اینیک مشخصات مهم است زیرا اندازه و شکل بارهایی را که لیفتراک می تواند تحمل کند را تعیین میکند.
شعاع چرخش لیفتراک:
شعاع چرخش حداقل فضای لازم برای یک لیفتراک برای چرخش کامل 180 درجه است. به جرات میتوان گفت شعاع چرخش یکی از مهمترین مشخصات برای مانور پذیری در فضاهای تنگ یا راهروهای باریک است.
نوع سوخت لیفتراک:
لیفتراکها میتوانند با انواع مختلفی از سوخت ازجمله برق، پروپان، گازوئیل و بنزین تغذیه شوند. نوع سوخت بر هزینههای جاری، اثرات زیستمحیطی و نیازهای تعمیر و نگهداری لیفتراک تأثیر میگذارد.
ابعاد لیفتراک:
ابعاد دستگاه شامل طول، عرض و ارتفاع کلی لیفتراک است. اطمینان از اینکه لیفتراک میتواند از طریق درها، راهروها و سایر فضاهای محیط کار شما جا شود، مرتبط است.
وزن لیفتراک:
وزن لیفتراک خود یکی از مشخصات فنی بسیار مهم است که باید در نظر گرفته شود، زیرا بر پایداری و ظرفیت بارگیری لیفتراک تأثیر میگذارد.
موتور/سیستم قدرت:
موتور لیفتراک از دیگر مشخصات فنی مهم است که بهتناسب نوع سوخت (برق، پروپان، گازوئیل، بنزین)، توان یا قدرت عملکرد و ولتاژ آن متفاوت است.
لاستیک لیفتراک:
لاستیک از حائز اهمیتترین قطعات لیفتراک است چراکه وزن دستگاه و بار را تحمل میکند. از نکاتی که در زمان خرید لاستیک باید به آن توجه کرد نوع آن (پنوماتیک، جامد، بالشتکی)، اندازه آن و تعداد بهکاررفته در دستگاه هست.
معرفی اجزای لیفتراک
لیفتراک ها از اجزای مختلفی تشکیل شده اند که برای انجام کارها به طور موثر مورد نیاز است.همچنین از قاب کامیون یا منبع نیرو گرفته تا وزنه تعادل برای عملکرد موثر و بهتر لیفتراک ضروری است.
قاب لیفتراک
میتوان گفت قاب لیفتراک یکی حیاتی ترین جزء است که پایه ماشین را تشکیل می دهد. تمام این اجزای کلیدی لیفتراک از جمله چرخ ها، وزنه تعادل و دکل به قاب کامیون متصل می شوند.
وزنه ضد
وزنه های ضد وزن چدنی هستند که به قسمت عقب لیفتراک متصل می شود. هدف وزنه تعادل باری است که بلند می شود. در لیفتراک برقی، وزنه تعادل به باتری سربی و اسیدی ثابت می شود.
منبع نیرو
نوعی از منبع تغذیه لیفتراک هستند که از یک موتور احتراق داخلی تشکیل شده است. سوخت این موتور ها را می توان با LPG، CNG، گازوئیل و گاز طبیعی تامین کرد. لیفتراک های برقی نیروی خود را از سوختن سلول های سوختی یا باتری های اسید سرب می گیرند.
کالسکه
کالسکه به عنوان پایه لیفتراک عمل می کند. کالسکه روی ریل های دکل ثابت می شود تا بتوان به راحتی به جهت بالا و پایین حرکت کرد.
دکل لیفتراک
دکل قسمتی عمودی است که بارها را به سمت بالا و پایین هل می دهد. جزء دکل از ریل های در هم قفل شده ساخته شده است که کنترل افقی را ارائه می دهد.
رول گیر لیفتراک
رول گیر یکی از الحاقیه های لیفتراک است که همانطور که از اسمش مشخص است طوری طراحی شده که دارای دو بازوی بزرگ برای گرفتن و جابه جا کردن اجسام لوله ای شکل مانند رول های کاغذ،چوب،لوله ها در صنعت های مختلف قابل استفاده هستند. این رولگیر های لیفتراک این قابلیت را دارند که بصورت 360° چرخش داشته باشند.
عدل گیر لیفتراک
عدل گیر الحاقیه ای از لیفتراک است که توانایی جابه جایی بارهایی که به شکل عدل می باشد کارایی دارد.
منسوجات کاغذ ، مواد بازیافتی ، مواد اولیه کارخانه ها ، صنایع کنف و پنبه ،خمیر کاغذ و …. از این نوع جنس هستند که برای جا به جایی آنها از عدل گیر استفاده میشود.
ساید شیفت لیفتراک
ساید شیفت (Side Shift) به الحاقیه ای میگویند که میتوان با آن بار را بصورت عرضی یعنی چپ و راست هنگام بارگیری و یا تخلیه بار جابه جا کرد.
ساید شیفت میتواند به صرفه جویی زمان جهت انجام وظایف لیفتراک کمک شایانی نماید
بلوک گیر لیفتراک
Block Clamps یا همان بلوک گیر یکی از الحاقیاتی است که بر روی لیفتراک ها قابلیت نصب را دارد و از این دستگاه برای بلند کردن بلوک ها استفاده می شود.
نحوه کار بلوک گیر به این صورت است کنار محصول مورد نظر قفل شده و با فشار آنرا نگه میدارد.
از این الحاقیات بیشتر در کارهای ساختمانی، صنایع کاشی و سرامیک و مواردی مانند این استفاده می شود.
فورک پوزیشنر
فورک پوزیشنر (Fork Positioner) به عنوان نوعی از الحاقیه لیفتراک که وظیفه آن هدایت بارها با اندازه های مختلف به آسانی و با سرعت بالا می شود و این عمل به وسیله تنظیم فاصله شاخک از یکدیگر و بصورت هیدرولیکی انجام می شود و برای حمل و انتقال پالت ها با اندازه های مختلف و همچنین انتقال بارهای با ابعاد بزرگ و … به کار میرود.
کارتن کلمپ (carton clamp)
کارتن کلمپ نوعی از الحاقیه لیفتراک است که به کمک دو بازوی آلمینیومی جهت لیفت کردن بارهای سست و بدون پالت مناسب میباشد
لیفتراک کوماتسو
کوماتسو یکی از قدیمیترین برندهای تولید ماشینآلات سنگین است که در سال 1921 در شهر کوماتسو ژاپن تاسیس شد.
یکی از رهبران جهانی در زمینه طراحی و ساخت تجهیزات صنعتی و دومین تولیدکننده بزرگ دنیا با 25 شعبه فعال در سطح جهانی است.
لیفتراک کوماتسو با استفاده از تخصص این شرکت در حوزه ماشینآلات سنگین و باهدف ارائه عملکرد عالی و بادوام و قابلاعتماد در طول عمر خود طراحیشدهاند.
با توجه به ممنوعیت واردات لیفتراک شرکت کوماتسو جهت ادامه فعالیت در کشور ایران باید خط تولید یا مونتاژ داشته باشد که به نظر تاکنون در این خصوص اقدامی صورت نگرفته است.با توجه به تحریم های خصمانه آمریکا ادامه فعالیت شرکت کوماتسو با اما و اگر های فراوانی همراه است.
لیفتراک تویوتا
“نامی که میتوانید به آن اطمینان کنید“؛ این شعار تویوتا است.
داستان لیفتراک تویوتا به قصه پرفرازو نشیب صنایع سنگین تویوتا بازمیگردد که پس از روبرو شدن با مشکلات تبدیل به شرکتی پیشگام و قابل اعتماد شده است.
صنایع سنگین تویوتا داستان استوار در زمینه صنایع سنگین دارد که میتوان رد آن را در حدود سالهای دهه 1930 یافت
از زمانی که صنایع سنگین تویوتا شروع به کارکرد آنها شرکت صنایع تلفیقی سنگین را در چهار شاخه طبقهبندی کردند:
خودروسازی، موتور و ماشینآلات، دستگاههای الکترونیک و الکتریک، تجهیزات ساختوساز و لیفتراک.
اولین لیفتراک تویوتا که توان بالابری 1 تن بار را داشت در سال 1956 در ژاپن تولید شد.
کارخانه لیفتراک این برند نامآشنا در سال 1990 در آمریکا احداث شد.
در سال 1975 تویوتا اولین لیفتراک برقی خود را باهدف کاهش آلایندگی به بازار ارائه کرد.
با توجه به ممنوعیت واردات لیفتراک شرکت تویوتا جهت ادامه فعالیت در کشور ایران باید خط تولید یا مونتاژ داشته باشد که به نظر تاکنون در این خصوص اقدامی صورت نگرفته است.
با توجه به تحریم های خصمانه آمریکا ادامه فعالیت شرکت تویوتا با اما و اگر های فراوانی همراه است.
لیفتراک هیوندا
صنایع سنگین Hyundai در سال 1972 تاسیس شد.
هیوندای بهطور مداوم با چالشها و پیشگام فرصتهای جدید بر اساس روحیه خود، رهبر جهان در صنایع ماشینآلات سنگین بوده است.
این شرکت با تکیهبر فنآوریهایی که در صنعت کشتیسازی به دست آورده است،
زیرشاخههای خود را به شرکتهای دریایی و مهندسی، کارخانههای صنعتی، موتور و ماشینآلات، دستگاههای الکترو الکتریکی،
تجهیزات ساختوساز و انرژی سبز گسترش داده است.
این شرکت همچنین تعدادی از شرکتهای تابعه مانند Hyundai Mipo Dockyard، Hyundai Samho Heavy Industries، Hyundai Oilbank، Hyundai Corporation و Hi Investment & Securities را برای تسهیل رشد گروه و بهعنوان موتورهای رشد جدید ترتیب داده است.
با توجه به ممنوعیت واردات لیفتراک شرکت هیوندایی جهت ادامه فعالیت در کشور ایران باید خط تولید یا مونتاژ داشته باشد
که به نظر تاکنون در این خصوص اقدامی صورت نگرفته است.
با توجه به تحریم های خصمانه آمریکا ادامه فعالیت شرکت هیوندایی با اما و اگر های فراوانی همراه است.
لیفتراک زوم لاین چری
زوم لاین بزرگترین شرکت تولیدی ماشینآلات در چین و ششمین شرکت بزرگ تولیدی ماشینآلات جهان است.
زوم لاین در سال ۲۰۰۸ CIFA را به دست آورد، سومین تولیدکننده ماشینآلات بتن در جهان، که بزرگترین دستاورد اروپایی که توسط یک شرکت چینی در آن زمان بهدستآمده بود.
شرکت سازنده تجهیزات ایتالیایی؛ شرکت محصولات ضد زنگ ایتالیایی (CIFA) و شرکت تولیدکننده تجهیزات انگلیسی؛ پاورمول، از شرکتهای تابعه زوم لاین هستند.
لازم به ذکر است که لیفتراک های زوم لاین توسط شرکت کاسپین ماشین خاور میانه نماینده انحصاری زوم لاین در ایران هم از لحاظ خدمات و هم قطعات کامل ساپورت می شود.
لیفتراک سپاهان
شرکت لیفتراک سازی سپاهان واقع در اصفهان شهرک صنعتی مورچه خورت از تولید کنندگان لیفتراک یدک کش و ماشین آلات صنعتی و انبارداری در ایران میباشد. لیفتراک های سپاهان در ظرفیت 2 الی 32 تن با سوخت گاز، گازوئیل، دوگانه سوز(بنزین و گاز) و برقی و دکل از قبیل استاندارد و کانتینررو و در ارتفاع 3تا 7 و لاستیک های بادی یا سوپرالاستیک و الحاقیه ها از قبیل سایدشیفتر، فورک پوزیشنر، بشکه گیر، رول گیر، عدل گیر، کارتن گیر، شاخک گردان و…و همچنین تجهیزات کابین راننده، شیشه جلو و سقف، برف پاک کن، هواکش روغنی، اتاق و کرییج تولید می گردد. یدک کش های این شرکت در ظرفیت 7 الی 26 تن با سوخت برقی، گازوئیل و دوگانه سوز(بنزین و گاز) تولید می گردد.تجهیزات انباری از قبیل پالت تراک دستی و پالت تراک و استاکر برقی ، ریچتراک تولید میشود.قیمت لیفتراک سپاهان به تناسب تناژ آن متفاوت است.
لیفتراک سهند
مجتمع لیفتراک سهند، تولید کننده پیشرو در خاورمیانه در زمینه لیفتراک، یدک کش و انواع ماشین آلات نگهداری و جابجایی، فعالیت خود را به عنوان تنها تولید کننده لیفتراک و یدک کش در سال 1355 آغاز کرد.این شرکت با داشتن پرسنلی مجرب و کارآمد از بدو تاسیس فعالیت خود را با همکاری برندهای برتر اروپایی مانند CONVEYANCER، CLIMAX، ROBERYOWEN و PERKINS در انگلستان، BALKANCAR در بلغارستان و HURTH در ایتالیا آغاز و در سال 1376 موفق به اخذ گواهینامه مدیریت کیفیت گردید. . تبدیل شد. ISO 902 از شرکت RWTUV آلمان خریداری شد و در سال 1377 با شرکت FIAT-OM ایتالیا برای انتقال فناوری قرارداد امضا کرد و اکنون با مدیریت مهندس اکبر پور ولی در حال حرکت است تا برترین برند جهان شود. بازار. اکنون به یکی از برندهای مطرح در ایران و جهان تبدیل شده و با داشتن نمایندگی در اقصی نقاط کشور بیشترین خدمات پس از فروش را دارد.این مجموعه از بدو تاسیس به ویژه با مدیریت اجرایی مهندس اکبر پورولی به دنبال ارتقای کیفیت محصولات و رفع نواقص بوده است تا همواره رضایت مشتریان خود را به همراه داشته باشد.
لیفتراک دوسان
شرکت دوسان از سال ۱۸۹۶ فعالیت خود را در زمینه تولید ماشین آلات سنگین شروع کرد. تمرکز اصلی شرکت دوو دوسان ارائه بهترین محصولات با قیمت مناسب و خدمات مثال زدنی به مشتریان بوده است.
دوو دوسان یک رهبر جهانی در زمینه لیفتراک است، که تاکنون توانسته راه حل ها، ابزارها و ساختارهای اساسی برای دستیابی به زندگی بهتر و پیشرفت به جوامع در سراسر پنج قاره ارائه دهد. شرکت دوو دوسان با بیش از ۵۰ سال تجربه در ایجاد لیفتراک های با ارزش افزوده توانسته تا کنون در بیش از ۹۰ کشور جهان محصولات خود را ارائه دهد. این مجموعه بزرگ و پیشرفته تاکنون موفق به ساخت ۱۳۳ مدل مختلف از ماشین آلات سنگین شده که هر کدام از آنها به نوبه خود مزیت های بسیاری را برای انسان ها ارائه داده اند.
خرید لیفتراک کارا پلاس
گروه لیفتراک سازی کاراماشین آرنا با هدف بهبود کیفیت بازار داخلی و جلوگیری از مشکلات احتمالی در واردات اقدام به تولید تجهیزات انبارداری در ایران کرده است. کارخانه تولیدات در شهرک صنعتی کاوه در استان ساوه انجام میشود که به دلیل قرار داشتن در منطقه ویژه برای خریداران این محصول آفرهای ویژه ای در نظر دارند. سری کارا پلاس، آبیرنگ است و دارای اتاقک چندتکه هست. در این مدل دستگیرههای کنترلکننده (لیورها)، کنار دست کاربر است. در سری کارا پلاس سیستم دکل سه جک راداریم که برای تناژهای بالا و بر روی لیفتراکهای بندرها و معادن کارایی دارد .
ازلحاظ فنی لیفتراک کارا پلاس تفاوتهای چندانی با لیفتراک سری کارا ندارد. استفاده از ضربهگیر برای کاهش لرزش لیفتراک و سیستم گیربکس منعطف برای بالابردن راندمان گشتاور خروجی و مصرف کمتر روغن از مزایای لیفتراکهای کارا پلاس هستند. ساید شیفت این نوع لیفتراک نیز، بهصورت خودکار بر روی سیستم بستهشده است.
محصولات ما در انواع مختلف و تناژ های مختلف سعی دارد که تمام نیاز بازار ایران را پاسخگو باشد که دسته بندی آن به شرح زیر است.
1.لیفتراک ها از تناژ 2تن الی 30 تن
3. جک پالت
4.پالت تراک
5. ریچتراک و ….
خرید لیفتراک کارا
لیفتراکهای سری کارا اولین نسل لیفتراک است که توسط گروه مهندسی کارا ماشین آرنا طراحیشده است. ازلحاظ فنی سری کارا و سری کارا پلاس تفاوتهای چندانی ندارند، کاراها، سبزرنگ هستند که اتاقکهای یکتکه ندارند و لیورهایشان بالا است. استفاده از ضربهگیر برای کاهش لرزش لیفتراک و سیستم گیربکس منعطف برای بالابردن راندمان گشتاور خروجی و مصرف کمتر روغن از مزایای لیفتراکهای سری کارا هستند. درنهایت ساید شیفت لیفتراک کارا بسته به درخواست مشتری بر روی دستگاه نصب میشود.
لیفتراک بائولی
گروه کایون در کشور آلمان متشکل از شش کمپانی OM، Fenvick، Baoli، STILL، Linde و Voltas تأسیس و با ارائه محصولات کارا ماشین و خدمات پس از فروش در زمینه لیفتراک و ماشینآلات انبارداری در اروپا و جهان نامی مطرح و شناختهشده است.
گروه کایون دومین تولیدکننده بزرگ لیفتراک و ماشینآلات انبارداری در اروپا هست. و همچنین رهبری این بازار را در اروپا بر عهده دارد.
کمپانیهای STIIL. Linde و Baoli در سراسر دنیا با ارائه بهترین و باکیفیتترین لیفتراکها و تجهیزات انبارداری در بین صنعتگران بزرگ دنیا از جایگاه ویژهای برخوردار میباشند.
کمپانیهای Fenvick در فرانسه، OM در ایتالیا و Voltas در هند، دارای بیشترین تولید وبرترین کیفیت در بین رقبای خود میباشند.
کمپانی Baoli بهعنوان یکی از اعضای گروه کایون در زمینه تولید و ارائه خدمات لیفتراک و تکنولوژی انبارداری توسط گروه کایون در نزدیکی شهر شانگهای تأسیس و مدیریت میشود.
کمپانی Baoli تولیدکننده انواع لیفتراکهای دیزل، لیفتراک دوگانهسوز، انواع لیفتراک برقی و همچنین انواع استاکر ، ریچتراک و جک پالت و یدککش در تناژهای مختلف هست.
کمپانی Baoli توانسته با ارائه محصولات باکیفیت که دارای استانداردهای روز دنیا میباشند و همچنین ارائه خدمات گسترده، صنعتگران را در کاهش هزینههای تعمیر و نگهداری یاری نماید و توجه بسیاری از صنعتگران را در سراسر دنیا به خود معطوف سازد.
لازم به ذکر است که تنها واردکننده انحصاری لیفتراک های باکیفیت بایولی در ایران شرکت کارا ماشین آرنا می باشد که هیچ مشکلی از لحاظ تامین خدمات و قطعات ندارد.
لیفتراک سنگین
لیفتراک سنگین یا لیفتراک تناژ سنگین بهعنوان یکی از انواع لیفتراک، از مهمترین و کاربردیترین دستگاهها در محیطهای صنعتی و انبارداری هست. به طور کلی به لیفتراک های بالای 7 تن لیفتراک تناژ سنگین گفته می شود. کارا ماشین لیفتراک های دیزل خود را در تناژهای سنگین تولید می کند. که به آنها لیفتراک دیزل سنگین هم گفته می شود. جهت مشاهد لیفتراک سنگین کارا ماشین کلیک کنید.
لیفتراک کوچک
به لیفتراک های 3 تن لیفتراک های کوچک گفته می شود. آشنایی با لیفتراک های کوچک کلیک کنید.
ویژگی های مهم لیفتراک
وزن لیفتراک
به تناسب ظرفیتی برای لیفتراک در نظر گفته می شود، وزن لیفتراک متغیر است. چرا که قطعاتی که برای لیفتراک با ظرفیت های متفاوت به کار گرفته می شود متفاوت است. مثلا لیفتراک 5 تن قطعات بیشتر یا سنگین تری را به نسبت لیفتراک 3 تن دارا می باشد.
ابعاد لیفتراک
از دیگر ویژگی هایی که در زمان خرید لیفتراک باید به آن توجه کرد ابعاد لیفتراک می باشد. ابعاد لیفتراک را به تناسب انبار و فضای کاری خود انتخاب کنید.