بویلر آب گرم چیست مهم ترین دستگاه نصب شده در تاسیسات حرارت مرکزی بویلر آب گرم دیگ آب گرم میباشد که عمل انتقال حرارت حاصل از سوخت به آب را انجام میدهد و همانطور که مطلع میباشید . لازم به ذکر است علاوه بر سیستمهای گرمایش دیگ های انگرم با ابداع در صنایع مختلف نیز کاربرد فراوان دارد . با تعاریف زیر با دیگ آبگرم بیشتر آشنا خواهید شد . بویلر آب گرم با دیگ آب داغ بر اساس دمای سیال ) در دیگ آبگرم حداکثر دمای آب دیگ ۹۰ درجه سانتیگراد میباشد در صورتی که با افزایش فشار داخل دیگ و استفاده از سیستم انبساط بسته دمای آب داخل دیگ به بالای ۱۰۰ درجه سانتیگراد برسد به آن دیگ آبداع میگویند خداکتر دمای آب در بویلر آب داغ معمولا تا ۱۳۰ درجه سانتیگراد میباشد . ) در دیگ آب داغ به دلیل فشار بالا و بسته بودن سیستم دمای آب افزایش یافته ولی تبدیل به بخار نمی شود . ) از دیگهای آب داغ در مواردی که دمای بالاتر از ۱۰۰ درجه سانتیگراد مورد نیاز است استفاده میگردد مانند صنایع غذایی و لسی ( جهت به خوش در آوردن و پاستوریزه نمودن شیر ) دیگ آنگرم به چند دسته تقسیم می شود : دیگ آبگرم تک ، پاس ، دوپاس ، کوره برگشتی ، سه پاس

دیگ های چدنی به روش ریخته گری و به صورت بره بره در کارخانه تولید شده و معمولا در محل مونتاز می شود در صورتی که دیگهای فولادی از ورق و لولههای آلبازی آتشخوار به صورت یکپارچه تولید می شود . هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند ولی بطور کلی دیگهای فولادی دارای بازدهی و عمر طولانی تری هستند . دیگهای چدنی حمل و نقل آنها راحتر است . نکات انتخاب دیگ آبگرم فولادی دیگهای آبگرم به علت نقش مهمی که در موتورخانه دارند از آن به عنوان قلب موتورخانه نام می برند . یکی از مهمترین نکات در طراحی و تولید دیگهای آبگرم فولادی آب ) گرم ، آب داغ و بخار منطبق بودن کلیه قسمت های ساخت اجراء قطعات ، کنترل دسترسي . تست و … با استانداردهای مدون و شناخته شده است و همچنین نقشه های اجرایی ساخت و طراحی بویلر از برندهای تایید شده بین المللی است . به عبارت دیگر صرف بهره گیری از نوع مرغوب فولادهای آلیاری و لوله های آتش خوار گفته شده در بالا به تنهایی نمی تواند تضمین کننده عملکرد راندمان و طول عمر مفید بویلر باشد بلکه لازم است ساخت بویلر با استفاده از نقشههای تایید شده و نیز به روشهای تعریف شده و مورد قبول استانداردهای بین المللی انجام پذیرد . این نکته تا آنجا اهمیت دارد که ساخت بویلر بدون نقشه های مدوّن و تایید شده به هیچ وجه قابل توجیه نیست .

8 مورد از عواملی که باعث افزایش طول عمر دیگهای آبگرم فولادی می گردد : . استفاده از سختی گیر رزینی مناسب با حجم آب در گردش سیستم گرمایشی و یا نصب رسوب زدا روی لوله های موتورخانه در سایز و تعداد کافی . کیفیت تجهیزات جانبی دیگهای آبگرم از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده بطوریکه نوع و کیفیت تجهیزات جانبی استفاده شده در دیگهای آبگرم با آب داغ فولادی در عملکرد ، ایمنی ، طول عمر و راندمان این دیگها تاثیر بسزایی دارند . در این میان به ذکر این نکته اکتفا میشود که برای جبران افت راندمان احتراق مشعل ها ، لازم است ظرفیت اسمی مشعل حدود % 620 بیشتر از طرفیت دیگ انتخاب شود . . انتخاب تعداد و ظرفیت مناسب دیگ حرارت مرکزی ساختمان به نحوی که حتی در سردترین ایام سال ، جهت تامین گرمایش و آب گرم ساختمان ، دیگ حرارت مرکزی ملزم به کارکرد پیوسته و بدون وقفه نباشد . نکته استفاده از دیگ فولادی آبگرم ( مثلاً ) در ساختمانهای حساس خدمات عمومی مانند بیمارستانها ، هتل ها ، مراکز دولتی ، مجتمع های مسکونی بزرگ لازم است ظرفیت گرمایش مورد نظر روی یک دیگ آبگرم فولادی به تنهایی قرار نگیرد و علاوه بر آن همیشه یک دیگ آبگرم فولادی آماده ی کار بصورت رزرو برای مواقع اضطراری نیز در نظر گرفته شود . تنظیم بودن شعله مشعل آبی ) سور بودن و جریان طولی مستقیم شعله مشعل در دیگ آبگرم فولادی انتخاب مشعل با ظرفیت محاسبه شده مناسب گرمایش دیگ ( حداکثر 20 % بیشتر از ظرفیت دیگ آبگرم فولادی در صورت استفاده از مشعل گازوئیل سوز ، نوع و راویه پاشش سوخت از نازل گاروئیل مشعل ، بر اساس قطر و طول محفظه احتراق دیگ و بنا به پیشنهاد کارخانه سازنده دیگ تعیین می شود .

. محاسبه و اجرای دقیق دودکش از نظر قطر وارتفاع مکش دود با توجه به حجم هوای احتراقی انجام بازرسیها و سرویسهای دورهای خصوصاً در رابطه با چگونگی و نحوه احتراق مشعل در دیگ آبگرم فولادی ، عملکرد صحیح سطح كنترلها ، شیر اطمینان ، ترموستات ها و … توضیحی درباره دیگ موتورخانه با توجه به اهمیت موتورخانه ساختمانها به عنوان مرکز تامین سرمایش و گرمایش و ایجاد رفاه حال ساکنین برای محل موتورخانه ساختمان نکاتی را رعایت کرد مکان موتورخانه ساختمان موتورخانه جایی باشد که علاوه بر امکان رفت و آمد آسان درب ورودی بزرگ جهت حمل تجهیزات مختلف ، دارا بودن متراز و مساحت مناسب جهت سهولت انجام عملیات نصب بازرسي و تعميرات احتمالي ، همچنین از نور کافی و تهویه مناسب هوا برخوردار باشد . نصب حداقل یک شیر اطمینان و یک ترموستات مستعرف اگوستات مستغرف با دامنه دمایی 30 تا 160 درجه سانتی گراد یا بیشتر بر اساس دمای کار دیگ آب داغ جهت تنظیم دمای دیگ و فرمان off – on به رله مشکل روی هر دیگ آب داغ الزامی می باشد . همچنین نصب ترمومتر مانومتر جهت نمایش دمای آب گرم موجود در دیگ و همچنین فشار سیستم گرمایش ساختمان روی هر دیگ آبگرم فولادی موتور خانه الزامی می باشد .

دیگ آبگرم کوره برگشتی پاکمن مدل PHWB-۲۰

دیگ آبگرم کوره برگشتی پاکمن مدل PHWB-۲۰ از جدیدترین و بروزترین بویلر های شرکت پاکمن می باشد که با توجه به کیفیت بالای متریال ساخت و همچنین ظاهر بسیار مناسب و کاربردی توانسته جایگاه بسیار مناسبی در سطح کشور بدست بیاورد. این دیگ پاکمن با وجود داشتن لوله های اروپایی و روکشی از جنس استینلس استیل از مقاومت و کیفیت بالایی برخودار است. تمامی دیگ های پاکمن زیر نظر مهندسین و متخصصین مجرب با بهره مندی از جدیدترین تکنولوژی های روز و ساخته شده از بهترین متریال در ظرفیت ها و مدل های متنوع تولید شده که همه مدل های آن دارای نشان استاندارد می باشند و در مصارف خانگی، صنعتی کارایی موثری دارند همچنین در دیگ های آبگرم کوره برگشتی پاکمن جوش اتصالات لوله های مقاوم مطابق با استاندارد DIN و جوش شبکه و بدنه به صورت زیرپودری تمام اتوماتیک می باشد و آزمایش آلتراسونیک از محل جوش به عمل می آید. این گروه تولیدی دیگ پاکمن را از نوع فولادی و در چهار مدل فایر تیوب سه پاس، فایرفاکس، فایرتیوب کوره برگشتی و واتر تیوب با راندمان بالای ۹۰ درصد و کاهش میزان آلودگی تولید و به بازار ارائه می نماید. لازم به دکر است شرکت پاکمن در سال ۱۳۵۴ با همکاری ۵ تن از فارق التحصیلان رشته مکانیک دانشکده فنی دانشگاه تهران تاسیس شد و بعدها با مدیریت مهندس قربانعلی میرزازاده به کار خود ادامه داد. شرکت پاکمن یکی از پیشگامان صنعت تاسیسات در ایران می باشد. شرکت پاکمن همواره این حق را برای خریداران قائل است که قبل از ساخت و در حین ساخت بویلر بر جنس ورق و الکترود مورد استفاده و مراحل ساخت دستگاه نظارت نمایند و همچنین هیچ دیگی را بدون پلاک استاندارد تولید نمی نماید.

خرید زیر قیمت انواع دیگ های کوره برگشتی پاکمن

ویژگی های دیگ آبگرم کوره برگشتی پاکمن مدل PHWB-۲۰

  • نماینده مقیم استاندارد در کارخانه
  • استفاده از لوله های اروپایی
  • روکش استینلس استیل
  • انجام تست هیدرو استاتیک با ۱.۵ برابر فشار کاری دستگاه
  • وت بک
  • راندمان بالا
  • جوشکاری طبق WPS و PQR
  • استفاده از فنر در لوله های بویلر
  • توان نصب اکونومایزر
  • مجهز به اتصالات جوشی مطابق با استاندارد DIN
  • نوع جوشکاری دیگ های آبگرم پاکمن زیر پودری تمام اتوماتیک می باشد.
  • مجهز به نردبان و پاگرد مناسب
  • بدنه و درب دیگ های پاکمن توسط بتن نسوز عایق کاری شده اند همچنین درز های دیگ به وسیله آزبست ایزوله شده اند.
  • دیگ های آب گرم پاکمن دارای راندمان حرارتی بسیار مطلوبی می باشند.
  • مجهز به اکونومایزر جهت کاهش مصرف انرژی
  • جنس بدنه و لوله های دیگ های پاکمن از فولاد های آلیاژی می باشد.
  • شرکت پاکمن این امکان را به مشتریان می دهد که قبل از ساخت و درحین ساخت دیگ بتوانند بر تمامی مراحل ساخت نظارت داشته باشند.
  • دیگ های پاکمن دارای پلاک استاندارد می باشند.
  • حتما قبل از ثبت نهایی سفارش دیگ به ظرفیت دیگ، فشار کار دیگ و وزن آن جهت انتقال به محل نصب دقت فرمایید.
  • دیگ های پاکمن جهت دسترسی راحت به تجهیزات درون دیگ و انجام بازرسی های دوره ای مجهز به دریچه دست رو (هند هول) و آدم رو (منهول) می باشند.
  • شرکت پاکمن همواره این حق را برای خریداران قائل است که قبل از ساخت و در حین ساخت بویلر بر جنس ورق و الکترود مورد استفاده و مراحل ساخت دستگاه نظارت نمایند 
  • کیفیت و شرح تجهیزات جانبی دیگ های فولادی آبگرم نیز به نوبه خود در عملکرد و نیز قیمت تمام شده دیگ حائز اهمیت می باشند 

گارانتی دیگ آبگرم کوره برگشتی پاکمن 

دیگ آبگرم کوره برگشتی پاکمن مدل PHWB-۲۰ دارای ۱۰ سال گارانتی شرکت پاکمن می باشد.

کوره آبگرم کارواش + مشعل گازوئیلی

استفاده نسل جدید دستگاه گرمکن آب صرفه جویی زیادی در مصرف سوخت گازوئیل ) به ارمغان می آورد و همچنین باعث کم شدن استحلاک قطعات می شود در سیستم های قدیمی آب ابتدا گرم شده و سپس وارد پمپ می شده که این باعث استحلاک زیاد پمپ و خرابیهای پی در پی اورینگ و یکینگ میشود و همچنین به علت داشتن مخزن بزرگ و گرم کردن حجم زیاد آب مصرف انرژی را بسیار بالا می برد . در سیستم جدید آبگرمکن در خروجی پمپ قرار میگیرد و با روشن شدن کارواش دستگاه نیز روشن میشود و با خاموش شدن کارواش ، دستگاه نیز خاموش می شود . مزایای بویلر آب گرم – گرمای بیشتری ما نسبت مدل های قدیمی تولید می گردد کمترین میزان فضا را اشغال میکند دائم کار و صنعتی دارای شاسی فلزی مقاوم به صورت ثابت در صورت سفارش چرخدار نیز می تواند باشد قابلیت تنظیم میزان گرما

بویلر (دیگ) آب گرم کوره برگشتی پاکمن مدل PHWB-25

بویلر (دیگ) آب گرم کوره برگشتی پاکمن مدل PHWB-۲۵

  • صرفه جویی در  مصرف انرژی به نسبت سایر دیگ های موجود
  • حجم و ابعاد کوچک نسبت به سایر محصولات هم رده
  • بهره مندی از جدیدترین مکانیزم های گرمایشی و حرارتی

فشارکاری دیگ

۶ باربرند/نوع کمپرسور

پاکمنگرمای خروجی ( kcal/h )

۲۵۰.۰۰۰وزن حمل و نقل ( kg )

۱۳۶۰

دیگ آبگرم کوره برگشتی پاکمن مدل PHWB-۲۵

دیگ آبگرم کوره برگشتی پاکمن مدل PHWB-۲۵ با ظاهر بسیار کاربردی و مناسب همچنین با وجود کیفیت بالا و به کار بردن لوله های اوروپایی و استفاده از فنر در لوله های این محصول پاکمن توانسته مخاطبان و مشتریان زیادی را به خود جلب کند و با ارائه بهترین عملکرد رضایت انبوهی از مشتریان را بدست آورد. این محصول با راندمان بسیار بالا و جوشکاری طبق WPS و PQR همچنین با مجهز بودن به اکونومایزر جهت کاهش مصرف انرژی جزو باکیفیت ترین و بهترین دیگ های موجود در بازار است. دیگ پاکمن دارای مزیت های زیادی می باشد که باعث شده تا توجه بسیاری از مردم به این بویلر جلب شود. بدنه و لوله های این دیگ از فولاد های آلیاژی ساخته شده است که این امر سبب شده تا تاثیر زیادی در افزایش ظرفیت حرارتی دیگ داشته باشد. همچنین باید اشاره کرد که بویلر های پاکمن دارای پلاک استاندارد می باشند و دسترسی به تجهیزات درون دیگ و بازرسی های دوره ای، راحت است، زیرا این محصولات دارای دریچه ی دست رو و آدم رو می باشند.  بدنه و درب بویلر های پاکمن، توسط بتن نسوز عایق کاری شده و همچنین از آزبست برای ایزوله درز های دیگ، استفاده شده است و همچنین برای کاهش مصرف انرژی از اکونومایزر استفاده شده است. لازم به ذکر است که نوع جوشکاری بویلر های آبگرم پاکمن زیر پودری تمام اتوماتیک می باشد. شرکت پاکمن توسط پنج تن از فارغ التحصیلان دانشگاه تهران در رشته مکانیک، تاسیس شد. سابقه ی درخشان و زیاد این شرکت باعث شده تا بسیاری از عموم این شرکت را به عنوان یکی از پیشگامان صنعت تاسیسات در ایران بدانند.

ویژگی های دیگ آبگرم کوره برگشتی پاکمن مدل PHWB-۲۵

  • نماینده مقیم استاندارد در کارخانه
  • استفاده از لوله های اروپایی
  • روکش استینلس استیل
  • انجام تست هیدرو استاتیک با ۱.۵ برابر فشار کاری دستگاه
  • وت بک
  • راندمان بالا
  • جوشکاری طبق WPS و PQR
  • استفاده از فنر در لوله های بویلر
  • توان نصب اکونومایزر
  • مجهز به اتصالات جوشی مطابق با استاندارد DIN
  • نوع جوشکاری دیگ های آبگرم پاکمن زیر پودری تمام اتوماتیک می باشد.
  • مجهز به نردبان و پاگرد مناسب
  • بدنه و درب دیگ های پاکمن توسط بتن نسوز عایق کاری شده اند همچنین درز های دیگ به وسیله آزبست ایزوله شده اند.
  • دیگ های آب گرم پاکمن دارای راندمان حرارتی بسیار مطلوبی می باشند.
  • مجهز به اکونومایزر جهت کاهش مصرف انرژی
  • جنس بدنه و لوله های دیگ های پاکمن از فولاد های آلیاژی می باشد.
  • شرکت پاکمن این امکان را به مشتریان می دهد که قبل از ساخت و درحین ساخت دیگ بتوانند بر تمامی مراحل ساخت نظارت داشته باشند.
  • دیگ های پاکمن دارای پلاک استاندارد می باشند.
  • حتما قبل از ثبت نهایی سفارش دیگ به ظرفیت دیگ، فشار کار دیگ و وزن آن جهت انتقال به محل نصب دقت فرمایید.
  • دیگ های پاکمن جهت دسترسی راحت به تجهیزات درون دیگ و انجام بازرسی های دوره ای مجهز به دریچه دست رو (هند هول) و آدم رو (منهول) می باشند.
  • شرکت پاکمن همواره این حق را برای خریداران قائل است که قبل از ساخت و در حین ساخت بویلر بر جنس ورق و الکترود مورد استفاده و مراحل ساخت دستگاه نظارت نمایند 
  • کیفیت و شرح تجهیزات جانبی دیگ های فولادی آبگرم نیز به نوبه خود در عملکرد و نیز قیمت تمام شده دیگ حائز اهمیت می باشند 

گارانتی دیگ آبگرم کوره برگشتی پاکمن 

دیگ آبگرم کوره برگشتی پاکمن مدل PHWB-۲۵ دارای ۱۰ سال گارانتی شرکت پاکمن می باشد.