گندزدایی آب چیست؟

آلاینده های موجود در آب های آشامیدنی قبل از ورود به شبکه آبرسانی حاوی مقادیر بالایی از مواد معدنی و فلزات و همچنین میکروارگانیسم های بیماری زا می باشند که به شیوه های مختلف اغلب آنها از بین میروند. انجام راهکارهای مختلف تصفیه تاثیر زیادی بر باکتری های بیماری زا موجود در آب ها نداشته و به همین دلیل در مرحله تصفیه شیمیایی از روش ها و تجهیزات و مواد مختلفی استفاده میشود تا این باکتری ها از بین بروند. توجه داشته باشید که منظور از گندزدایی و ضدعفونی کردن آب، حذف و از بین بردن باکتری های بیماری زا می باشد، نه تمام باکتری های زنده موجود در آب!

انواع گندزدایی آب

با توجه به نوع مواد و روش های استفاده شده برای ضد عفونی کردن آب، تاثیرات متفاوتی بر میکروارگانیسم ها ایجاد میشود. از جمله تاثیراتی که روش های مختلف ضد عفونی آب بر سلول های میکروارگانیسم ها ایجاد می کند می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • برخی از روش های گندزدایی تلاش میکند تا دیوار سلولی میکروب های بیماری زا را تخریب نموده و به طور کامل آنها را از بین ببرند.
  • با استفاده از ترکیبات فنلی می توان تراوایی غشایی سیتوپلاسم ها را دچار تغییر نمود و در نهایت عوامل مغذی از سلول خارج شده و به مرور از بین میروند و مانع از رشد و تکثیر آنها خواهد شد.
  • بعضی از شیوه های ضد عفونی کننده آب تلاش میکنند تا پروتئین ها را لخته نموده و عوامل اسیدی و قلیایی را تغییر داده و منجر به مرگ سلول ها شوند
  • در برخی از روش ها هدف تغییر در ساختار و آرایش آنزیم ها می باشد که در نهایت باعث از بین رفتن سلول های بیماری زا خواهد شد.

ضد عفونی کردن آب

معیارهای انتخاب بهترین روش گند زدایی آب

با توجه به تاثیراتی که هر یک از روش ها و مواد و گازهای ضد عفونی کننده بر ساختار سلول ها ایجاد می کنند، در نتیجه هر یک از روش ها و مواد گند زدا نمی توانند برای تمام آلاینده های موجود در آب مناسب باشند. به همین دلیل لازم است چند فاکتور مهم را برای انتخاب روش های گند زدایی آب مد نظر قرار داد که عبارتند از:

  • نوع میکروب ها و میکروارگانیسم های بیماری زا موجود در آب
  • مقدار و حجم سلول های بیماری زا
  • شرایط محیطی تصفیه خانه و میزان دسترسی به نور خورشید
  • دما و مقدار ph آب
  • میزان بودجه در دسترس برای ضدعفونی کردن آب

رایج ترین روش های گندزدایی آب

با توجه به فاکتورهایی که به آنها اشاره شد می توان از روش ها و مواد مختلفی برای ضدعفونی کردن آب استفاده نمود که از رایج ترین آنها می توان به گزینه های زیر اشاره نمود:

گندزدایی آب با کلر

یکی از رایج ترین و کاربردی ترین روش های به کار رفته در تصفیه آب های آشامیدنی و حذف عوامل بیماری زا از آن، استفاده از کلر می باشد. در پاسخ به این سوال که کلر چیست می توان گفت کلر یکی از هالوژن های موجود در گروه IV در جدول عناصر شیمیایی می باشد که دارای عدد اتمی 17 بوده و با CL نمایش داده میشود. از مهم ترین ویژگی های این عنصر می توان به فرار بودن و قدرت بسیار بالای اکسید کنندگی آن اشاره نمود. به همین دلیل برای از بین بردن باکتری ها و قارچ ها و ذرات آلوده در آب استفاده میشود. با توجه به اینکه در صورت واکنش شیمیایی کلر با آب، اسید هیپوکلرو HOCL تولید میشود و قدرت بسیار زیادی برای حمله به باکتری ها و از بین بردن آنها دارد، لذا می تواند در مدت زمان کوتاه حجم بسیار زیادی از عوامل بیماری زا را در آب های آشامیدنی از بین ببرد.

کلر مورد استفاده برای گندزدایی آب استخر و آبهای آشامیدنی دارای انواع مختلفی بوده و با به صورت های متفاوتی از قبیل هیپوکلریت سدیم، هیپوکلریت کلسیم (کلر جامد)، اسید هیپوکلرو یا گاز کلر و دی اکسید کلر برای گند زدایی استفاده میشوند. علیرغم قدرت اکسید کنندگی بسیار بالا و حذف میکروب ها و همچنین قیمت ارزان تر آن نسبت به سایر ترکیبات شیمیایی، این شیوه ضد عفونی کردن آب با معایبی همراه می باشد که از قبیل:

  • گاز کلر سمی می باشد و موجب مسمویت شدید و خفگی می گردد
  • تماس کلر با پوست منجر به سوزش شدید میشود
  • هیچ یک از ترکیبات کلر را نباید در فضای بسته با سایر مواد شیمیایی استفاده نمود چون احتمال انفجار در آنها زیاد می باشد.
  • استفاده زیاد از آن منجر به باقی ماندن اثرات و ترکیبات جانبی مضر می گردد که لازم است با شیوه های مختلف اثرات آن تا حد امکان کاهش یابد.

ضد عفونی کردن آب با ازن

از دیگر روش های بسیار رایج برای ضد عفونی کردن آب های آشامیدنی و استخر می توان به استفاده از ازن O3 اشاره نمود. این مولکول سه اتمی اکسیژن مانند کلر ناپایدار نبوده و خاصیت اکسید کنندگی بالایی دارد. با توجه به سرطان زا بودن کلر و ناپیداری بالای ازن و تبدیل شدن آن به اکسیژن پس از ورود به آب و نداشتن ترکیبات جانبی و مضر، از این گاز برای گند زدایی آب استفاده میشود. لازم به ذکر است که تاثیر و نقش ازن در تصفیه آب و فاضلاب 25 مرتبه بیشتر از کلر قدرت ضدعفونی کننده داشته و خاصیت اکسید کنندگی و لخته سازی آن نیز بیشتر از کلر می باشد و به همین دلیل تاثیر زیادی بر تبدیل COD بر BOD و حذف BOD و کاهش بو در آب ایجاد می کند.

روش گند زدایی آب

ضدعفونی کردن آب با آب ژاول

قبل از بررسی روش تصفیه با این مواد، لازم است به این سوال پاسخ دهیم که آب ژاول چیست؟ آب ژاول یا هیپوکلریت سدیم که با نام های کلر مایع و آنتی فرمین و اکسید کلراید سدیم نیز شناخته شده می باشد، مایعی زرد رنگ بوده و برای ضد عفونی آب و همچنین سطوح مورد استفاده قرار میگیرد. این محلول از دمیدن گاز کلر درون سدیم هیدروکسید به دست می آید. با توجه به قدرت بسیار بالای این ترکیب شیمیایی بر حذف باکتری ها و عوامل بیماری زا موجود در آب های استخر، از آب ژاول برای ضد عفونی استفاده میشود. البته لازم به ذکر است که این محلول برای گند زدایی آب های آشامیدنی کاربرد ندارد. علاوه براین، لازم است به این مساله نیز توجه شود که استفاده از آب ژاول یا وایتکس در محیط های بسته موجب خفگی شده و به شدت در ایجاد حساسیت های پوستی موثر می باشد.

گندزدایی آب با برم

به منظور تصفیه آب استخر می توان از برم br2 استفاده نمود که برخلاف کلر اثرات جانبی و مواد مضر به جای نگذاشته و قدرت ضد عفونی کنندگی بالایی دارد و مانع از رشد جلبک و قارچ در کف و دیواره های استخرها میشود. لازم به ذکر است که این ماده شیمیایی قادر به حذف آمونیاک و ازت موجود در آب نبوده و ورود آن به آب های آشامیدنی در نهایت منجر به تغییر در طعم آب خواهد شد. علاوه بر ضد عفونی کردن آب های استخر، از برم برای برج های خنک کننده نیز استفاده میشود.

از جمله ویژگی های گند زدایی آب با برم می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • خاصیت حل شوندگی برم سه برابر کلر بوده و نیاز به گازهای خطرناک برای تولید آن نمی باشد
  • مقدار پسماند در آب بسیار کم بوده و ترکیبات مضر از خود به جای باقی نخواهد گذاشت
  • دارای خاصیت خورندگی بالایی بوده و بر روی فلزات اثرات منفی ایجاد می کند
  • بالا بودن غلظت برم در آب استخر در نهایت می تواند منجر به سوزش چشم و مخاط شود

گند زدایی آب با ید

برای اولین بار در جنگ جهانی اول از ید I2 برای ضد عفونی کردن آب استفاده شد و نسبت به کلر قیمت بالاتری دارد. علیرغم قدرت گند زدایی بالا ید، از آن در تصفیه خانه ها استفاده نمیشود چون گران بوده و اثرات فیزیولوژیکی نامطلوبی را ایجاد می کند که به شدت بر سلامت بدن تاثیرگذار خواهد بود. به همین دلیل از این شیوه تنها برای تصفیه و ضد عفونی کردن منایع آبی کوچک در اردوگاه ها و کمپ ها استفاده شده و برای محیط هایی که خانم های باردار از آن آب استفاده می کنند این ماده شیمیایی توصیه نمیشود.

ضد عفونی کردن آب با اشعه UV

یکی از روش های گند زدایی آب که در چند سال اخیر مورد توجه قرار گرفته است، استفاده از اشعه UV می باشد که باعث میشود تا رشد باکتری های بیماری زا با اختلال مواجه شده و به مرور به طور کامل از منابع آبی حذف شوند. برای تابش اشعه ماورابنفش از لامپ های مخصوص استفاده میشود و به چند دلیل مهم می توان از این شیوه برای حذف عوامل بیماری زا در آب استفاده نمود؛ مانند عدم تاثیر منفی بر نحوه و رشد از بین بردن باکتری ها کمک اشعه ماورابنفش با تغییر در دما و PH آب! علاوه براین، سرعت گند زدایی با UV بسیار کم بوده و اثرات جانبی نیز بر آب باقی نخواهد ماند. البته لازم به ذکر است که با این شیوه تنها باکتری هایی از بین میروند که در مقابل تابش نور و اشعه قرار گیرند و پراکنده بوده باکتری ها تاثیر منفی بر راندمان کار ایجاد خواهد کرد.

علاوه بر لامپ های UV همچنین می توان از نور طبیعی خورشید نیز برای این منظور استفاده نمود. نور خورشید یکی از منابع طبیعی برای انتقال اشعه ماورا بنفش به آب های موجود در تصفیه خانه های روباز می باشد که در کاهش عوامل بیماری زا در آنها تاثیرگذار است.

گندزدایی آب با حرارت

از قدیمی ترین و رایج ترین و ارزان ترین راهکارها برای گند زدایی آب های آشامیدنی می توان به حرارت دادن اشاره نمود. با توجه به اینکه تمام باکتری های موجود در آب تنها با 20 دقیقه جوشاندن به طور کامل از بین میروند، لذا می توان منابع محدود آب را با این شیوه ضد عفونی نمود.

فیلتر تصفیه آب ایزی‌ول مجهز به تکنولوژی QCC مدل Quick Change

فیلتر تصفیه آب خانگی ایزی‌ول easywell مدل quick change مجهز به تکنولوژی QCC از بهترین فیلترهای پیش تصفیه با قابلیت نصب و تعویض سریع و آسان برای دستگاه های تصفیه خانگی به شمار می آید. این پکیج شامل یک عدد فیلتر تصفیه آب الیافی یا پلی پروپیلن (pp) و یک عدد فیلتر کربن پودری است.

توضیحات

پکیج ۲ عددی فیلتر تصفیه آب خانگی ایزی‌ ول مدل quick change مجهز به تکنولوژی تعویض فیلتر QCC شامل ۱ عدد فیلتر الیافی (پلی پروپیلن) و یک فیلتر کربن پودری ( کربن فعال و کربن بلاک/جامد) می‌باشد. فیلتر های تصفیه آب ایزی ‌ول easywell ساخت کشور تایوان و وارداتی می باشند. با توجه به اینکه این فیلترها مجهز به سیستم QCC هستند، بسیار سریع قابل تعویض و جا به جایی هستند.

پکیج ۲ عددی فیلتر پیش تصفیه آب خانگی ایزی ‌ول easywell مدل QCC

در دستگاه های تصفیه آب پنج یا شش مرحله‌ای و حتی در دستگاه‌های تصفیه آب با ۷ یا ۸ مرحله، آب پس از ورود به دستگاه در ۳ مرحله اول توسط فیلترهای مخصوص تصفیه می شود و ذرات درشت، ترکیبات کلردار، بو و طعم نامطبوع آن حذف می‌شود. پکیج دو عددی فیلتر تصفیه آب خانگی ایزی ول easywell مجهز به تکنولوژی QCC با کاربری و نصب آسان، عمل پیش تصفیه را به خوبی انجام می‌دهند. تعویض فیلتر تصفیه آب خانگی ایزیول به‌راحتی بدون نیاز به نیروی متخصص انجام می‌شود.

فیلتر پیش تصفیه آب الیافی (پلی پروپیلن) ایزی‌ ول

اولین فیلتر تصفیه آب ایزی‌ول با تکنولوژی QCC (‌تعویض سریع و آسان‌) بعنوان فیلتر پیش تصفیه در مرحله اول و سوم دستگاه تصفیه آب خانگی، فیلتر تصفیه آب الیافی یا پلی پروپیلن است.‌ این فیلتر یک فیلتر الیافی پلیمری است که با در هم تنیده شدن الیاف به دور یکدیگر، سطوحی فشرده با حفره های فراوان ایجاد می کند. این حفره ها مانع عبور ذرات بزرگتر از ۱ میکرون نظیر گرد و خاک، لجن، گل و لای، ذرات آلی و … می گردد. این فیلتر تصفیه آب با حذف این ذرات موجب افزایش طول عمر دیگر فیلتر های تصفیه آب می شود.

فیلتر پیش تصفیه کربن پودری فعال ( کربن اکتیو ) ایزی ول

فیلتر تصفیه آب کربن پودری ultrafine depth filtration فیلتر مرحله دوم دستگاه تصفیه آب خانگی است. این فیلترها که مجهز به تکنولوژی QCC هستند از دانه‌های کربن فعال تشکیل شده‌اند که موجب حذف کلر، آلاینده های شیمیایی(هالومتان)، ترکیبات کلردار، رنگ، بو و طعم نامطبوع آب می‌شود. این فیلتر باعث شفافیت آب نیز می‌شود. این فیلتر قادر به حذف ذرات تا ۵ میکرون می‌باشد.

تعویض فیلتر تصفیه آب ایزی ول

تعویض فیلتر تصفیه آب ایزی ول بسیار آسان می باشد. تعویض فیلتر های تصفیه آب ایزیول نیاز به حضور متخصص ندارد و شما عزیزان میتوانید به راحتی و با سرعت بالا فیلترها را تعویض کنید.

فیلتر مرحله 5 برند ACE

بررسی اجمالی

فیلتر پست کربن ، وظیفه اصلاح نهایی طعم و بوی آب را دارد و از آنجا که آب بعد از این فیلتر دیگر مورد تصفیه قرار نمیگیرد ، لذا باید کیفیت مناسبی داشته باشد و از مواد اولیه بسیار با کیفیت و گیاهی ساخته شده باشد . این فیلتر ، ساخته شده توسط شرکت آتیه کاوش افتخار است که تحت لیسانس EASYWELL تایوان است .  شرکت آتیه کاوش افتخار ، نماینده رسمی ایزی ول در ایران است . در واقع این فیلتر ، نمونه ایرانی ایزی ول است و ساخت تایوان یا وارداتی نیست . این فیلتر ، بر روی دستگاه های EASYWELL ACE01 و EASYWELL ACE02 به صورت پیش فرض وجود دارد و همین فیلتر بر روی این دستگاه های تصفیه آب قرار دارد . چنانچه تمایل به استفاده از این فیلتر بر روی دستگاه های تصفیه آب با  برند دیگری را دارید ، هیچ مشکلی ندارد و به راحتی همانند دیگر فیلترها ، قابل نصب است و همچنین فیلترهای پست کربن از دیگر برندها نیز بر روی دستگاه تصفیه آب ایزی ول قابل نصب هستند . کربن استفاده شده در این فیلتر پایه گیاهی بوده و در کل این فیلتر تصفیه آب ، از کیفیت مناسبی برخوردار است . همچنین مراقب باشید که این فیلتر را بجای فیلتر اورجینال با قیمت بالاتر به شما نفروشند . وجه تمایز فیلتر اصلی و این مدل ایرانی ، حک شدن آرم و نام EASYWELL بر روی فیلتر است . در هنگام نصب فیلتر پست کربن تصفیه آب ایزی ول دقت کنید که جهت جریان که روی فیلتر با علامت FLOW مشخص است را در نظر بگیرید و همچنین آب سیاه اولیه را قبل از ورود به فیلتر بعدی ، از مدار خارج کنید .

مشخصات

شرکت سازنده : ???  – ایران


مدل : فیلتر In-line قطر 2 اینچ و طول 10 اینچ


استانداردها : استاندارد بین الملی ندارد


عمر مفید : 1500 گالن ( 5000 لیتر ) یا 12 ماه


نوع کربن : کربن دانه ای گرانوال با پایه گیاهی


ورودی و خروجی : رزوه دار با سایز 1/4

ست فیلتر اینلاین ایزی چنج LW

شرح

ست فیلتر اینلاین ایزی چنج LW

ست فیلتر اینلاین ایزی چنج LW از لایف واتر به عنوان یکی از بهترین راهکارهای تصفیه آب در بازار مطرح شده است. این ست با ترکیب مراحل مختلف تصفیه، مواد با کیفیت، و مشخصات فنی برجسته، به شما اطمینان می‌دهد که آبی سالم و خالص در دسترس شماست.
اینلاین ایزی چنج LW از برند لایف واتر، با الیاف 5 میکرون در مرحله اول و کربن گرانول در مرحله دوم، آب را به صورت کامل تصفیه کرده و از ذرات معلق تا اندازه 5 میکرون، شامل شن، ماسه و ذرات ریز، به‌طور کامل حذف می‌کند. کربن گرانول در مرحله دوم، علاوه بر حذف کلر، طعم نامطبوع، بوی نامطبوع، و حتی برخی از میکروارگانیسم‌ها را نیز از آب حذف می‌کند. این فیلتر دارای جنس پوسته از پلی پروپیلن فود گرید و محتوای داخل از کربن فعال برند جاکوبی می‌باشد. با دقت فیلتراسیون 80 درصد و حذف ناخالصی 80 درصد، این فیلتر به آب شهری ورودی مانند آب یخچال‌ها و اسپرسوسازها انطباق دارد. با جریان حداکثر 250 لیتر در 24 ساعت و فشار psi 125، این فیلتر با طول عمر 9000 لیتر، امکان تصفیه آب به صورت موثر را فراهم می‌کند. همچنین، با ابزار تعویض آسان ایزی چنچ، تعویض و نصب فیلتر به سادگی امکان‌پذیر است.
“ست فیلتر اینلاین ایزی چنج LW به‌طور اختصاصی توسط لایف واتر برای اولین بار در ایران تولید و عرضه شده‌اند. این فیلترها با ترکیب الیاف و کربن، تأثیر بیشتر و کیفیت بهتری در تصفیه آب ارائه می‌دهند. آب حاصل از این فیلترها، خالص و تمیز با طعم و بوی بسیار مطبوع می‌باشد. علاوه بر این، با بهره‌گیری از تکنیک تعویض ایزی چنچ، تعویض فیلتر به سرعت و به‌صورت آسان قابل انجام است. این محصول علاوه بر کیفیت بالا، با ابعاد کوچک و وزن سبک، برای محیط‌های محدود و یخچال‌های دومنظوره بسیار مناسب می‌باشد.

عملکرد ست فیلتر اینلاین ایزی چنج LW

این ست فیلتر اینلاین ایزی چنج LW با استفاده از تکنولوژی پیشرفته تصفیه آب، بهبودی چشمگیر در کیفیت آب مصرفی خانگی شما ایجاد می‌کند.نحوه عملکرد دستگاه بدین شکل است:

  1. مرحله 1 – الیاف 5 میکرون:
    • در این مرحله، فیلتر از الیاف با دقت 5 میکرون استفاده می‌کند تا ذرات معلق، مانند خاک، خاکستر و سایر ذرات بزرگ‌تر را از آب حذف کند. این اقدام به تصفیه اولیه و حذف ذرات چشم‌گیری کمک می‌کند.
  2. مرحله 2 – کربن گرانول:
    • فیلتر کربن گرانول در این مرحله وارد عمل می‌شود و به حذف کلر، مواد آلی، بو و طعم نامطبوع آب می‌پردازد. این کار باعث بهبود طعم و بوی آب و افزایش لذت مصرف آن می‌شود.
  3. مرحله 3 – کربن بلاک:
    • در مرحله نهایی، از کربن فعال به صورت بلوک استفاده می‌شود. این بلوک کربنی تا اندازه 1 میکرون اجرام ریز را از آب حذف می‌کند. این عمل باعث بهبود کیفیت آب و حذف ذرات کوچک‌تری می‌شود که در مراحل قبل شاید حذف نشده‌اند.
  • ذرات معلق تا 5 میکرون از آب حذف می‌شوند.
  • کلر، مواد آلی، بو و طعم نامطبوع آب به‌طور مؤثر حذف می‌گردند.
  • اجرام تا اندازه 1 میکرون نیز از آب حذف می‌شوند.

سایر ویژگی‌ها:

  • ست فیلتر اینلاین ایزی چنج LW باعث بهبود طعم و بوی آب، افزایش شفافیت، و ایجاد آبی تمیز و سالم برای مصرف روزانه شما می‌شود.
  • این ست با طراحی کوچک و مدرن خود، به راحتی قابل نصب زیر سینک و در هر نقطه‌ای از منزل است.

از این به بعد، با آبی که از این ست تصفیه می‌شود، اطمینان خاطر خواهید داشت که در هر لحظه از آبی تمیز و سالم برخوردارید.

مزایای ست فیلتر اینلاین ایزی چنج LW

  1. تصفیه کامل:
    • این ست فیلتر با مراحل تصفیه متعدد خود از الیاف تا کربن گرانول و کربن بلاک، به شما آبی پاک و بدون ذرات معلق، کلر، مواد آلی، بو و طعم نامطبوع فراهم می‌کند.
  2. حفاظت از سلامتی:
    • حذف ذرات معلق و آلاینده‌ها از آب، به معنای کاهش خطر ابتلا به بیماری‌ها و محافظت از سلامتی شماست.
  3. بهبود طعم و بو:
    • با حذف کلر و مواد آلی از آب، مزایای طعم و بوی بهتر را تجربه کنید. آبی که از این ست می‌آید، تازگی و خوشمزگی خود را حفظ می‌کند.
  4. طراحی کم حجم و نصب آسان:
    • با طراحی کوچک این ست، می‌توانید آن را به راحتی زیر سینک نصب کنید و از فضای کمتری در منزل خود استفاده کنید.
  5. کاهش هزینه‌های خرید آب آشامیدنی:
    • با استفاده از این فیلتر، نیاز به خرید آب آشامیدنی طی مدت زمان زیادی کاهش می‌یابد و شما می‌توانید از آب شهری خود استفاده کنید.
  6. حفاظت از محیط زیست:
    • با کاهش مصرف ظروف آب آشامیدنی و اعمال اقدامات بهینه‌سازی برای کاهش آلایندگی زیست محیطی، می‌توانید نقش خود را در حفاظت از محیط زیست ایفا کنید.
  7. طول عمر بلند فیلتر:
    • فیلترهای این ست دارای طول عمر بلندی هستند و شما نیاز به تعویض کمتری دارید.
  8. آبی سالم و ایمن:
    • با استفاده از این ست، اطمینان حاصل می‌شود که آب مصرفی شما خالی از ذرات آلودگی و ایمن برای مصرف روزانه است.
    • تصفیه کامل:
      • این ست فیلتر با مراحل تصفیه متعدد خود از الیاف تا کربن گرانول و کربن بلاک، به شما آبی پاک و بدون ذرات معلق، کلر، مواد آلی، بو و طعم نامطبوع فراهم می‌کند.
    • حفاظت از سلامتی:
      • حذف ذرات معلق و آلاینده‌ها از آب، به معنای کاهش خطر ابتلا به بیماری‌ها و محافظت از سلامتی شماست.
    • بهبود طعم و بو:
      • با حذف کلر و مواد آلی از آب، مزایای طعم و بوی بهتر را تجربه کنید. آبی که از این ست می‌آید، تازگی و خوشمزگی خود را حفظ می‌کند.
    • طراحی کم حجم و نصب آسان:
      • با طراحی کوچک این ست، می‌توانید آن را به راحتی زیر سینک نصب کنید و از فضای کمتری در منزل خود استفاده کنید.
    • کاهش هزینه‌های خرید آب آشامیدنی:
      • با استفاده از این فیلتر، نیاز به خرید آب آشامیدنی طی مدت زمان زیادی کاهش می‌یابد و شما می‌توانید از آب شهری خود استفاده کنید.
    • حفاظت از محیط زیست:
      • با کاهش مصرف ظروف آب آشامیدنی و اعمال اقدامات بهینه‌سازی برای کاهش آلایندگی زیست محیطی، می‌توانید نقش خود را در حفاظت از محیط زیست ایفا کنید.
    • طول عمر بلند فیلتر:
      • فیلترهای این ست دارای طول عمر بلندی هستند و شما نیاز به تعویض کمتری دارید.
    • آبی سالم و ایمن:
      • با استفاده از این ست، اطمینان حاصل می‌شود که آب مصرفی شما خالی از ذرات آلودگی و ایمن برای مصرف روزانه است.

عمر مفید فیلتر و اهمیت تعویض به موقع فیلترهای آب

ست فیلتر اینلاین ایزی چنج LW از لایف واتر با عمر مفیدی تا 6 ماه برخوردار است. این مدت زمان معمولاً بستگی به میزان مصرف آب و شرایط کاری دارد. به منظور حفظ بهترین کیفیت تصفیه، توصیه می‌شود که فیلتر را هر 6 ماه یکبار تعویض کنید. این عمل تعویض آسان با استفاده از تکنیک ایزی چنچ، فرایند تعویض را ساده و سریع می‌کند، تا همیشه از آب تمیز و با کیفیت برخوردار باشید.

تعویض به موقع فیلترهای آب، به تأمین بهترین کیفیت آب و حفظ عملکرد بهینه دستگاه تصفیه آب کمک می‌کند.

دلایل اصلی تعویض به موقع فیلترها عبارتند از:

کیفیت آب:
حفظ طعم و بو: فیلترها با حذف ذرات معلق، مواد آلی، کلر، و آلاینده‌های دیگر، به بهبود طعم و بوی آب کمک می‌کنند.
حذف میکروب‌ها و باکتری‌ها: بسیاری از فیلترها میکروب‌ها و باکتری‌های موجود در آب را حذف می‌کنند، افزایش بهداشت آب را فراهم می‌سازند.

محافظت دستگاه:
افزایش عمر دستگاه: تعویض به موقع فیلترها باعث می‌شود دستگاه به طور مداوم با آب تمیز و کم‌آلایش کار کند، که عمر مفید آن را افزایش می‌دهد.
کاهش خرابی و مشکلات: آب آلوده ممکن است باعث خرابی قطعات دستگاه شود. فیلترهای تمیز باعث کاهش این خطرات می‌شوند.

کارایی بهتر:
حفظ عملکرد بهینه: فیلترهای جدید و تمیز ترکیبات مخرب را حذف می‌کنند و باعث حفظ عملکرد بهینه دستگاه می‌شوند.
کاهش ضریب مقاومت: فیلترهای که با گذر زمان کثیف می‌شوند، ممکن است باعث افزایش ضریب مقاومت آب شوند که می‌تواند باعث کاهش فشار آب و کاهش کارایی دستگاه شود.

تعویض فیلتر

البته باید توجه داشته باشید که فرآیند تعویض فیلترها ممکن است بسته به مدل دقیق دستگاه شما تغییر کند. با این حال، این چند مرحله کلی ممکن است برای بسیاری از فیلترهای یخچالهای دو منظوره اعمال شود:

خاموش کردن دستگاه:
ابتدا یخچال خود را خاموش کنید و مطمئن شوید که دستگاه به طور کامل خاموش شده است.

مکان فیلتر:
محل نصب فیلتر در داخل یخچال خود را پیدا کنید. این ممکن است در یکی از کشوها یا در پنل جلوی یخچال باشد. بستگی به مدل دستگاه شما دارد.

گشتاوری کردن فیلتر:
با گرفتن فیلتر با دستان خشک و تمیز، آن را به چپ (عقربه‌های ساعت) بچرخانید. بسیاری از فیلترها دارای قفل گشتاور هستند که نشان‌دهنده وقتی فیلتر باید تعویض شود است.

تاریخ تعویض نوشته شده:
در صورتی که فیلتر جدید خریداری کرده‌اید، ممکن است روی بسته‌بندی یا خود فیلتر تاریخ تعویض نوشته شده باشد. این تاریخ مشخص می‌کند که فیلتر باید تعویض شود.

نصب فیلتر جدید:
فیلتر جدید را به داخل مکان قبلی قرار دهید و با چرخاندن آن به راست (مخالف جهت عقربه‌های ساعت) بسته کنید. اطمینان حاصل کنید که فیلتر به درستی و در گشتاور معین شده بسته شود.

راه‌اندازی مجدد دستگاه:
یخچال را دوباره روشن کنید و مطمئن شوید که همه عملکردها به درستی انجام می‌شوند. اگر دستگاه شما دارای قابلیت تنظیم تاریخ تعویض فیلتر است، آن را نیز تنظیم کنید.

فیلتر تصفیه آب آلکالاین Alkaline و قلیایی

توضیحات

فیلتر تصفیه آب قلیایی یا همان آلکالاین معصومی که وظیفه افزایش PH آب را دارد، در جایگه هفتم از مراحل دستگاه تصفیه آب قرار می‌گیرد. یکی از مشکلاتی که دستگاه های تصفیه آب دارند این است که آب را اسیدی می‌کنند. در ابتدا به علت این مشکل استفاده از دستگاه تصفیه آب را مضر می دانستند اما شرکت های فعال در زمینه تصفیه آب برای حل این مشکل فیلتر تصفیه آب قلیایی را تولید و در جایگاه هفتم قرار دادند و این مشکل را حل کردند. فیلتر قلیایی یا آلکالاین معصومی از جمله بهترین فیلتر تصفیه آب موجود در بازار است که کیفیت و عملکرد آن را در ادامه مورد بررسی قرار دادیم.

فیلتر تصفیه آب آلکالاین یا قلیایی Alkaline

اغلب دستگاه های تصفیه آب دارای ۶ مرحله هستند و قابل ارتقا تا ۱۰ مرحله می‌باشند. با قرار دادن فیلتر تصفیه آب قلیایی یا همان آلکالاین برند معصومی در مرحله هفتم از مراحل دستگاه تصفیه آب ، می‌توانید خاصیت اسیدی آب را کاهش دهید. آب قلیایی خواص بیشماری دارد که می توان به خاصیت ضدسرطانی و آنتی اکسیدانی آن اشاره کرد.

» آب قلیایی چیست؟ خواص و مزایا
شرکت معصومی از جمله تولید کنندگان بسیار معتبر و قدیمی در زمینه ساخت دستگاه تصفیه آب، فیلتر و قطعات می باشد. مواد اولیه مورد نیاز جهت تولید فیلتر تصفیه آب قلیایی معصومی وارداتی است و کیفیت بسیار بالایی دارد. در همین راستا فیلتر قلیایی تایوانی فلاکستک Fluxtek مدل آنتی اکسیدان را پیشنهاد می‌کنیم. قدرت این فیلتر در افزایش PH آب به کیفیت و قدرت فیلترهای تایوانی نمی‌باشد به همین علت قیمت آن نسبت به فیلترهای تایوانی پایین‌تر است.

نصب فیلتر قلیایی همانند فیلتر مینرال است. فیلترهای مینرال، آلکالاین (قلیایی)، فرابنفش یا اکسیژن ساز در مراحل آخر نصب می‌شوند. نصب فیلتر قلیایی و الکالاین معصومی خیلی پیچیده و سخت نیست و نکته خاصی جز خارج کردن ۱۵ لیتر آب اولیه پس از نصب، ندارد. این فیلتر همانند فیلترهای پست کربن و مینرال نیاز به دو عدد اتصال رزوه ای ۴/۱ دارد. بنابراین پس از تهیه دو عدد اتصالات مربوطه می توانید براحتی فیلتر را نصب کنید و اگر قصد دارید این فیلتر را تعویض یا جایگزین فیلترهای دیگر کنید، دیگر نیاز به تهیه اتصالات جدید ندارید.

زمان تعویض فیلتر قلیایی (فیلتر مرحله هفتم)

زمان و موعد تعویض فیلتر تصفیه آب آلکالاین یا همان قلیایی ۱ سال و نیم الی ۲ سال پس از مصرف است. زمان تعویض به عواملی چون کیفیت آب منطقه و میزان مصرف آب مصرف کننده بستگی دارد. اما در نهایت بیشتر از ۲ سال نباید از این فیلترها استفاده کید. بهتر است که فیلتر قلیاییی معصومی همزمان با فیلتر پست کربن مرحله پنجم و فیلتر مینرال مرحله ششم تعویض شود چرا که زمان تعویض این دو فیلتر نیر همانند قلیایی است.

قیمت و خرید فیلتر تصفیه آب قلیایی (آلکالاین)

قیمت فیلتر آلکالاین معصومی نسبت به کیفیت آن بسیار مناسب است و در مقایسه با فیلترهای تایوانی می توان گفت مقرون به صرفه تر می باشد. همانطور که در مطالب فوق توضیح داده شد، مواد اولیه این محصول جهت ساخت وارداتی بوده و تنها در ایران ساخته و بسته بندی می‌شود.