دستگاه اسپری پرکن (spray filling machine) مناسب برای پر کردن انواع قوطی های اسپری در سایزهای مختلف و در صنایع گوناگون است. این دستگاه در بین دیگر ماشین آلات صنعتی کاربرد فراوانی برای شرکت های تولید کننده مواد آرایشی، بهداشتی، دارویی و شیمیایی دارد. محصولاتی مانند اسپری رنگ، دئودرانت، حشره کش، خوشبوکننده هوا، براق کننده داشبورد، لاستیک ماشین، اکتیویتور چسب، فیکساتور، ژل اصلاح، انژکتور شور، مواد شیمیایی و تمامی مواد اولیه تولید محصولات مختلف که قابلیت تولید به شکل اسپری را دارند.

دستگاه اسپری پرکن چیست؟

دستگاه اسپری پرکن جزء ماشین آلات پرکننده مایعات می‌باشد. این ماشین، مایعات را با فشار بالای گاز در ظروف مختلف پُر می‌کند. عملکرد آن تمام اتوماتیک و نیمه اتوماتیک است و محصول پرشده نهایی حالت افشانه یا همان اسپره دارد. ماشینی که ذرات کوچک مایع را در بطری‌های مختلف پُر می‌کند، اسپری پر کن می‌گویند.

این محصول دستگاهی است که انواع گازها درون ظروف شیشه ای، فلزی، پلاستیکی و استیل آن استفاده میشود که دارای یک صفحه محافظ اپراتور است و این دستگاه بدون چکه و هدر رفتن مواد و گاز میباشد. نصب آن توسط نصابان حرفه ای در کمترین زمان و بسیار راحت انجام میشود. قطعات یدکی مورد نیاز دستگاه اسپری پر کن و شلنگ ها یا اورینگ ها، در بازار مصرف موجود بوده و امکان تهیه آسانی دارند و همچنین ساختار دستگاه به گونه ای است که استفاده و نگهداری از آن کار سختی نیست.

دستگاه اسپری پرکن برای پر کردن گاز در قوطی ها استفاده میشود و شامل سه حالت پر کردن، پرچ کردن و تزریق گاز است که در یک فیکسچر به شکل خطی قرار می گیرد. در این دستگاه ابتدا اپراتور دستگاه، قوطی خالی را در زیر بخش پرکن می گذارد و با فشار دادن پدال پروسه تزریق صورت می گیرد. بعد از آن قوطی برای پرچ کردن به زیر هد می رود که پس از گذاشتن والو روی قوطی کار تزریق و پرچ انجام می شود. این که بدانید دستگاه اسپری پرکن چیست می تواند در انتخاب دستگاه مناسب برای تولیدی و محصولات به شما کمک کند.

پرکن اسپری در بسیاری از صنایع از جمله غذایی، بهداشتی و رنگ کاربرد دارد. تعداد نازل پرکن بسته به نوع دستگاه متفات است و می تواند ۳، ۵ یا تعداد بیشتری را بر اساس تیراژ شامل شود. معمولا در دستگاه اسپری پرکن نحوه عملکرد پرکن به صورت پنوماتیک و توسط باد می باشد که تغذیه آن با یک کمپرسور انجام می گیرد .

این دستگاه بیشتر در صنایع بهداشتی مورد استفاده قرار میگیرد که برای پر کردن انواع اسپری ها در سایزهای 50 تا 500 میلی لیتر است. همچنین برای پر کردن انواع اسپری آلومینیومی ماننده حشره کش ها، اسپری لاستیک، اسپری گاز فندک و همچنین انواع چسب مورد استفاده قرار میگیرد.

دستگاه پرکن اسپری

دستگاه پرکن اسپری دارای ۳ قسمت پرکن، پرچ کن و تزریق گاز می باشد که در یک فیکسچر به صورت خطی قرار دارد. ابتدا اپراتور قوطی خالی را در زیر قسمت پرکن قرار داده و با فشردن پدال پروسه تزریق انجام می گیرد، سپس با قرار دادن قوطی بعد قوطی اول در زیر هد پرچ کن قرار گرفته، بعد از قرار دادن والو بر روی قوطی اول پروسه تزریق و پرچ انجام می گیرد.

در آخر اپراتور با قرار دادن قوطی سوم، قوطی اول در زیر نازل تزریق گاز، قوطی دوم در زیر هد پرچ کن و قوطی سوم در زیر نازل پرکن قرار می گیرد که با فشردن پدال پروسه کلی دستگاه صورت می گیرد.

در این دستگاه چه در نوع اتوماتیک و چه در نوع نیمه اتوماتیک از هیچ قطعه برقی استفاده نشده است؛ چرا که در دستگاه اسپری پرکن کار با گاز بخش اصلی دستگاه میباشد. با توجه به اشتعال‌زا بودن گاز برای جلوگیری از خطرات احتمالی از برق در این دستگاه استفاده نشده است. 

قوطی های اسپری در انواع سایز و ابعاد مختلف وجود دارند که برای پر کردن آنها نیاز به دستگاه مخصوصی است. از کوچکترین نوع اسپری ها میتوان به اسپری های بی حس کننده کوچک اشاره کرد. از سایزهای متوسط میتوان به اسپری های خوشبو کننده اشاره کرد و سایزهای بزرگ هم اسپری های مو هستند.

دستگاه اسپری یکی از مهم ترین ابزارهای موجود است که در زمینه لوازم غذایی و بهداشتی کارایی دارد و میتواند اندازه های مختلف قوطی های اسپری را در چند ثانیه پر کند. این دستگاه میتواند تا 87% سرعت خط تولید را افزایش دهد، اما اگر دستگاه مناسب و مطمئنی خریداری نکنید میتواند خط تولید را به کل تعطیل کند.

اسپری پرکن ها به دلیل طیف گسترده ای از نوع مشاغلی که تحت پوشش قرار میدهند در سه نوع اتوماتیک، نیمه اتوماتیک و دستی تولید و به بازار عرضه میشوند.

اسپری پرکن اتوماتیک برتری خاصی از چند لحاظ دارد که میتوان به دقت و سرعت بیشتر آن، صرفه جویی در زمان و به صرفه بودن آن اشاره کرد.

اسپری پرکن از دستگاه ها و ماشین آلات صنعتی است که برای پر کردن انواع اسپری در سایزهای 50 تا 500 میلی متر مناسب است و بدنه آن از استیل و پایه های آن از آهن ساخته میشود.

از این دستگاه برای پر کردن اسپری های حشره کش، رنگ، سیلیکون، جوشکاری co2، براق کننده ماشین، خوش بو کننده بدن، برف شادی، گاز فندک، لاک پاک کن و … استفاده می شود. همچنین از این دستگاه می توان در صنایع شیمیایی، دارویی، غذایی، بهداشتی و غیره استفاده نمود. کلیه مواد اولیه استفاده شده در دستگاه فوق دارای استاندارد می باشد و به آسانی قابل تعویض می باشد.

از ویژگی های این دستگاه میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دستگاه به صورت نیمه اتومات می باشد و نیازمند یک اپراتور جهت پر کردن می باشد.
  • عملکرد این دستگاه بسیار ساده و آسان است .
  • ظرفیت پر  کردن دستگاه 700 الی 1000 قوطی در ساعت می باشد.

برای راه اندازی این دستگاه نیاز به کمپرسور هوا میباشد و بعد از تهیه آن ابتدا باید تنظیمات مربوط به سایز و مقدار پر کردن قوطی را مشخص کنید و همچنین در صورت اطمینان از آنها، به سراغ تنظیمات اولیه مثل باد، گاز و تنظیم نازل ها بروید و بعد از اتمام این کارها قوطی ها را درون دستگاه قرار دهید و دکمه استارت را بزنید.

ابتدا کلید تزریق مایع را روشن و بعد از آن کلید تزریق پانچ و در آخر کلید گاز را روشن می کنید که اینکار فقط یکبار در زمان شروع اتفاق می افتد و دیگر در فرایند تولید نیازی به این کار نیست.

دستگاه پرکن اسپری صنعتی

دستگاه اسپری پرکن صنعتی در صنایع و زمینه های مختلفی کاربرد دارد و میتواند حدود 80% سرعت خط تولید را افزایش دهد و برخی از کاربردهای این دستگاه عبارت‌اند از :

  • اسپری برف شادی
  • اسپری های چسبی و فوم های شیمیایی پرکننده
  • اسپری رنگ و خوشبو کننده ها، اسپری های اکلیلی
  • اسپری مواد شیمیایی همانند اسپری های حشره کش و داروهای دامی
  • اسپری انژکتور شوی و لاستیک شوی و اسپری های براق کننده داشبورد و لاستیک
  • اسپری های مواد غذایی همانند اسپری رنگ غذا، اسپری زعفران و انواع روغن های خوراکی

دستگاه اسپری پرکن پودری

دستگاه پرکن پودری یا پرکن اسپری پودری از دستگاه های کاربردی و مطرح در بازار است که در کارخانه های زیادی مورد استفاده قرار میگیرد اما به دلیل جای زیادی که اشغال میکند و هزینه های زیاد آن برای تولیدی های کوچک مناسب نیست و این دستگاه بیشتر برای پر کردن اسپری زعفران که در برخی از رستوران ها استفاده میشود، کاربرد دارد.

این دستگاه هم در دو مدل اتومات و نیمه اتومات وجود دارد و قیمت آن نیز متناسب با نوع ماده، حجم آن، سرعت، دقیق بودن و … کاملا متغییر است.

ویژگی های دستگاه اسپری پرکن

  1. نیازمند یک کمپرسور ۵۰۰ لیتری است.
  2. داری یک صفحه محافظت جهت حفاظت در اپراتور در زمان پر کردن
  3. درصد خطای پر کردن مثبت و منفی ۵ml می باشد.
  4. به دلیل دقت در ماشین کاری و تراشکاری تمای نازل ها بدون چکه می باشد.
  5. تعمیرات و نگه داری دستگاه اسپری پر کن
  6. تمامی قطعات یدکی محصول فوق در کارخانه ماشین سازی خدری موجود می باشد.
  7. به دلیل طراحی منحصر به فرد دسترسی به کلیه بخش های آن بسیار آسان می باشد و قطعات آن به راحتی تعویض می گردد.
  8. تمامی شلنگ ها و قطعات اورینگ در بازار ایران موجود می باشد.
  9. آموزش رایگان کارشناسان فنی ما و نصب و تحویل در محل کارخانه شما
  10. زمان تحویل طبق توافق طرفین می باشد.
  11. دارای یک سال گارنتی و ده سال خدمات پس از فروش می باشد.
  12. گارانتی از زمان نصب یک سال
  13. خدمات پس از فروش پس از پنج سال نصب
  14. مناسب برای کارخانجات بزرگ
  15. دقت و سرعت بیشتر نسبت به سایر مدل ها

انواع دستگاه اسپری پرکن

دستگاه اسپری پرکن تمام اتومات

دستگاه اسپری پرکن تمام اتوماتیک یکی دیگر از انواع دستگاه اسپری پرکن است که قابلیت های اسپری نیمه اتومات را هم دارا می باشد و دارای 2 متر نوار نقاله به صورت رفت و برگشت است که متراژ نوار نقاله به درخواست مشتریان قابل تغییر است و موتورهای ضد جرقه و اینورتور جهت کنترل سرعت نوار نقاله، استراکچر گاز زن مایع و پانچ، این محصول را به نوبه خود منحصر به فرد کرده است.

سرعت این دستگاه بسیار بالاست و میتواند بدون دخالت انسان در کمترین زمان و بیشترین دقت محفظه های اسپری را پر کند و به همین دلیل به محبوب ترین مدل دستگاه تبدیل شده است که درخواست های زیادی دارد. تمام اتوماتیک بودن مهمترین مزیت این دستگاه است و باعث می شود تا بدون دخالت انسان هم به کار خود ادامه دهد که این امر به معنی صرفه جویی در نیروی انسانی و هزینه است.

عملکرد دستگاه، روتاری است. به صورتی که تک نازل پر کن در یک قسمت طراحی میشود و عمل پر کردن مواد را انجام میدهد و قوطی های پر شده از مواد به قسمت تک نازل پرچ منتقل میشوند و عمل پرچ کردن قوطی ها انجام میشود.

در قسمت بعدی دستگاه اسپری پرکن تمام اتومات که قسمت گاز زن می باشد، به صورت جداگانه کار می کند. به تعداد چهار نازل گاز زن که در صورت درخواست مشتری برای سرعت بیشتر دستگاه و تیراژ بالاتر قابل تغییر است، تزریق گاز را انجام میدهد. 

مناسب برای پر کردن انواع اسپری در سایزهای 50 تا 500 میلی لیتر می باشد. سیستم عملکرد دستگاه به صورت پنوماتیک و مکانیک می باشد.

عملکرد دستگاه به صورت روتاری تک نازل پرکن و تک نازل پرچ و در قسمت بعدی دستگاه که قسمت گاز زن می باشد به صورت جداگانه کار می کند. به تعداد چهار نازل گاز زن که اگر قوطی اسپری تا حجم 300 سی سی گاز نیاز داشته باشد، می توان تقسیم به چهار کرد که سرعت دستگاه قابل کنترل باشد.

در ماشین سازی خدری پکینگ ها، اورینگ ها، شیر و قطعات پنوماتیک دستگاه از تمامی استانداردهای روز دنیا پیروی میکند. محصولات مشابه این قطعات را تا یکسال گارانتی میکنند، در صورتی که شرکت ماشین سازی خدری میتواند با اطمینان خاطر پکینگ های به کار رفته در گاز زن دستگاه را تا پنج سال گارانتی کند. 
عملکرد دستگاه به صورت پنوماتیک است همین امر باعث حفظ ایمنی بیشتر در محیط کار شده است. جنس بدنه دستگاه از بهترین نوع استیل ضد خش و ضد جرقه است که مناسب برای پر کردن مواد قابل اشتعال می باشد. در دستگاه اسپری پرکن تمام اتومات سعی شده تا تمامی موارد ایمنی رعایت شود. 

دستگاه اسپری پرکن نیمه اتومات

دستگاه اسپری پرکن نیمه اتوماتیک یکی از مهم ترین ابزارهای موجود در عرصه لوازم بهداشتی، غذایی و صنعتی است. 

دستگاه اسپری پرکن نیمه اتومات با فشار دادن یک پدال قادر به پرکردن، پانچ کردن و گاز زدن می باشد، به این صورت که قوطی در زیر نازل پرکن قرار گرفته پس از فشار دادن پدال، مواد درون مخزن وارد قوطی می شود. سپس قوطی به زیر نازل پانچ هدایت شده پس از پلمپ والو به زیر نازل گاز زن هدایت می شود و مقدار گاز از پیش تعیین شده برای دستگاه درون قوطی تزریق می گردد، ضمناً با زدن پدال هر سه عملیات (پرکردن مایع – پانچ کردن  – گاز زدن) انجام میشود.

اسپری پر کن نیمه اتومات دستگاهی است که به وسیله یک اپراتور (نیروی انسانی) و سیستم هوشمند با دقت و سرعت نسبتا رضایت بخش در کارگاه ها و کارخانجات وجود دارد که وظیفه پر کردن اسپری هایی مانند اسپری های خوشبو کننده و تثبیت کننده موها و هر صنعتی که مربوط به اسپری بوده را بر عهده دارد. جهت بسته بندی قوطی سه تکه فلزی و آلومینیومی برای انواع اسپری رنگ، حشره کش، اسپری ضد عفونی کننده دامی، خوشبو کننده ها، مواد شیمیایی، انواع اسپری ماشین، دئودورانت، اکتیویتور چسب، فیکساتور مو، ژل اصلاح و مواد مختلف دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.

دستگاه اسپری پرکن نیمه اتوماتیک دارای ۳ قسمت پرکن، پرچ کن و تزریق گاز می باشد که در یک فیکسچر به صورت خطی قرار دارد.

طراحی دستگاه به گونه ای است که هر سه نازل پرکن مواد، پرچ کن و گاز زن دستگاه بر روی یک پایه قرار گرفته که بر اساس نیاز مشتری قابل تغییر و تنظیم است. رابطه کاربری این دستگاه بسیار راحت است، به طوری که با فشار دادن یک پدال عملیات پر کردن مواد، پرچ کردن و تزریق گاز انجام میشود. همین امر باعث کاهش یک اپراتور در مقابل سه اپراتور شده است.

دستگاه اسپری پرکن دستی

دستگاه اسپری پرکن دستی از دیگر مدل های پرطرفدار میباشد که با نام دستگاه خانگی هم شناخته میشود. برخی از آنها قابلیت استفاده بدون برق را دارند و میتوان به راحتی از آنها برای پر کردن ظروف بزرگ و کوچک استفاده کرد. این دستگاه برای مشاغل خانگی استفاده میشود که قیمت مناسبی هم دارد و با طراحی روز دنیا ساخته شده است. دستگاه اسپری پرکن دستی در ماشین سازی خدری به فروش میرسد.

علاوه بر این، دستگاه پرکن اسپری دستی کوچک است و فضای کمی را اشغال میکند.

قیمت دستگاه اسپری پرکن دستی 

قیمت دستگاه اسپری پرکن دستی مانند دیگر انواع اسپری پرکن، نسبت به مدل، قابلیت ها و ویژگی های آن مشخص میشود. 

دستگاه اسپری پرکن گاز فندک و انژکتور

دستگاه پرکن اسپری انژکتور و همچنین گاز فندک از جمله تولیدات شرکت ما است که با فناوری روز دنیا ساخته میشود و به دست مشتریان عزیز میرسد.

این دستگاه نیز به دو صورت اتومات و نیمه اتومات تولید میشود و برای هر نوع محصولی از جمله اسپری‌های رنگ، خوشبو کننده، نوع مو، اسپری دارویی، ضدعفونی کننده، مخصوص خودرو و غیره استفاده میشود.

هنگام خرید این محصولات باید به سرعت، عملکرد، متریال و سیستمی که دارد توجه کنید و همچنین بهتر است این دستگاه را از جایی خریداری کنید که همراه با گارانتی و خدمات پس از فروش باشد.

دستگاه پرکن اسپری رنگ

عملکرد کلی دستگاه پرکن اسپری رنگ بسیار ساده است و نحوه کار با آن راحت می باشد. بنابراین نیاز به اپراتور آموزش دیده و ماهری نیست.

بدنه دستگاه به دلیل تماس با مایعات تولید شده و به علت عدم واکنش با قطعات دستگاه از جنس استیل استنلس است که ضد زنگ می باشد. انواع اسپری ها در سایزهای کوچک و بزرگ از 50 تا 500 میلی لیتر با استفاده از این دستگاه پر می شوند.

سایر انواع اسپری پرکن

  • دستگاه های اسپری پرکن 50 سی سی
  • دستگاه های اسپری پرکن 100 سی سی
  • دستگاه های اسپری پرکن 120 سی سی
  • دستگاه های اسپری پرکن 150 سی سی
  • دستگاه های اسپری پرکن 200 سی سی
  • دستگاه های اسپری پرکن 250 سی سی
  • دستگاه های اسپری پرکن 300 سی سی

مشخصات دستگاه اسپری پرکن

  • جنس مواد اولیه استفاده شده دردستگاه اسپری پرکن از بهترین مواد موجود در بازار ایران و معروف ترین مارک مواد اولیه خارجی می باشد.
  • سیستم عملکرد دستگاه اسپری پر کن به صورت پنوماتیک (سیستم بادی) می باشد.
  • در انواع صنایع مختلف بهداشتی، غذایی، رنگ و غیره قابل استفاده است.
  • برای پر کردن انواع اسپری دئودورانت، اکتیویتور چسب، فیکساتور مو، ژل اصلاح، خوش بو کننده هوا، براق کننده داشبورد، لاستیک ماشین و غیره میتوان به کار برد.
  • یک اپراتور بدون دانش فنی می تواند به آسانی با دستگاه پرکن اسپری کار کند.
  • سرعت پرکن ماشین اسپری پر کن حداقل 850 عدد در ساعت و حداکثر 1250 عدد در ساعت است.
  • ابعاد آن 960 میلی متر *660 میلی متر* 1650 میلی متر می باشد.
  • حداکثر فضای مورد نیاز یک متر در یک متر بوده و فضای بسیار کمی را اشغال می کند.
  •  رنگ شاسی از الکترواستاتیک به رنگ آبی و جنس بدنه آن استنلس استیل ضد خش و ضد جرقه برای پر کردن مواد قابل اشتعال می باشد.
  • دارای استاندارد CE اروپا و استاندارد ملی ایران می باشد.
  • کاهش نیروی انسانی حداقل یک اپراتور که در مدل های مشابه موجود در بازار نیازمند سه اپراتور می باشد.
  • در اورینگ، شیرها و وسایل پنوماتیک استفاده شده، تمامی استانداردهای روز دنیا رعایت شده است.
  • ماشین فوق کاملا آب بندی شده است و مانع از هدر رفتن مواد اولیه شما می شود.
  • قابلیت تنظیم ارتفاع هر سه نازل گاز زن، کریمپ و پرکن بر اساس نیاز مشتری را دارد.